در دنیای امروز، همه ما دوست داریم زندگی راحت‌تری داشته باشیم و در آرامش و راحتی زندگی کنیم. به همین دلیل، در روزهای گرم سال از کولرهای آبی یا کولرهای گازی برای خنک شدن دمای منزل استفاده می‌کنیم. این روزها، وجود کولر در منزل به یک ضرورت تبدیل شده است و یکی از مهم‌ترین لوازم منزل محسوب می‌شود؛ زیرا بدون کولر، از شدت گرمای هوا کلافه می‌شویم. وقتی می‌خواهیم برای خرید کولر اقدام کنیم، انتخاب‌های بسیار متفاوت و متنوعی خواهیم داشت و می‌توانیم متناسب با نیاز خودمان و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌ایم، بهترین کولر را برای منزل خریداری کنیم.

کولر گازی اینورتر یکی از انواع کولرهایی است که هنگام خرید کولر گازی با آن مواجه خواهید شد و در بازار ایران وجود دارد. اگر نام این مدل کولر به گوشتان خورده است، احتمالاً دوست دارید بدانید که کولر گازی اینورتر چیست و چه تفاوتی با کولرهای گازی معمولی دارد؟ آیا ارزشش را دارد که هزینه بیشتری بپردازیم تا بتوانیم کولر گازی اینورتر را خریداری کنیم یا همان کولر گازی معمولی برایمان کافی است و پاسخگوی نیازهای ما خواهد بود؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که کولر گازی اینورتر چیست و چه تفاوتی با کولرهای معمولی دارد؟ همچنین تفاوت‌های اساسی که بین این کولرها وجود دارد را با هم بررسی خواهیم کرد تا در نهایت بتوانید بر اساس نیاز خودتان تصمیم بگیرید که بهترین انتخاب برای شما چه خواهد بود.

اگر دوست دارید در مورد کولرگازی اینورتر و تفاوت آن با کولرگازی معمولی اطلاعات بیشتری کسب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

کولر گازی اینورتر
کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر چیست؟ تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی چیست؟

قبل از هرچیزی به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه تفاوتی بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی وجود دارد؟ آیا این دو نوع کولر، از نظر عملکرد و کاربرد به هم شباهت دارند یا متفاوت هستند؟

به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که نحوه کار این دو نوع کولر کاملاً مشابه است و هر دو از یک سیستم خنک‌کننده مشابه استفاده می‌کنند. حتی قطعات به‌کاررفته در آنها نیز کاملاً مشابه است و در این زمینه نمی‌توانید تفاوت خاصی بین آنها پیدا کنید.

تفاوت اصلی که بین این دو نوع کولر وجود دارد، مدار الکتریکی داخل آنها است و همین موضوع باعث شده که چندین تفاوت دیگر در بین آنها وجود داشته باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به تفاوت مدار الکتریکی کولرهای اینورتر و کولرهای معمولی بپردازیم و از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مقاله، همچنان با ما همراه باشید.

از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- موتور چند سرعتی:

اولین تفاوت بزرگ میان کولرهای گازی اینورتر و کولرهای گازی معمولی، سرعت موتور آنها است. موتور کولر گازی معمولی چند سرعتی نیست و تنها یک سرعت دارد یا میزان سرعت آن محدود است؛ اما در کولر گازی اینورتر، موتور به‌گونه‌ای طراحی شده است که چندین سرعت دارد و می‌توانید بر اساس نیاز خودتان، موتور کولر را روی دور خاصی تنظیم کنید تا شاهد بهترین و مناسب‌ترین سرعت خنک‌کنندگی کولرتان باشید.

2- میزان مصرف برق:

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، تفاوت اصلی بین کولرهای گازی اینورتر و کولرهای معمولی در مدارهای الکتریکی به‌کاررفته در آنها است. همین موضوع باعث شده است که در کولرهای گازی اینورتر، مصرف برق به‌شدت کم باشد و از نظر مصرف انرژی، بسیار بهینه باشند. در گذشته کولرهای گازی معمولی مصرف برق زیادی داشته‌اند و بسیاری از افراد می‌ترسیدند که از این کولرها برای زمان طولانی استفاده کنند؛ اما این مشکل در کولرهای گازی اینورتر برطرف شده است.

میزان مصرف برق کولر اینورتر
میزان مصرف برق کولر اینورتر

3- خنک‌کنندگی بیشتر:

سومین تفاوت مهمی که بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی وجود دارد، قدرت خنک‌کنندگی آنها است. کولرهای اینورتر به‌خاطر اینکه با تکنولوژی‌‌های جدیدتر ساخته شده‌اند و مدارهای قوی‌تری نیز دارند، عملکرد قدرتمندتری دارند. قدرت و سرعت خنک‌کنندگی کولر گازی اینورتر، بسیار بیشتر از قدرت و سرعت کولر گازی معمولی است. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این کولرها، راحت‌تر فضای موردنظرتان را خنک کنید.

قدرت خنک‌کنندگی بالای کولرهای اینورتر، باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود و در نهایت هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

4- سروصدای کمتر:

یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که در کولرهای گازی معمولی وجود دارد، این است که سروصدای تولید شده توسط این کولرها بسیار زیاد است و به همین دلیل، نمی‌توان به‌راحتی و در سکوت از این کولرها استفاده کرد؛ اما خوشبختانه در کولرهای گازی اینورتر این مشکل کاملاً برطرف شده است و شما صدای بسیار کمی را هنگام کار کردن کولر می‌شنوید؛ در نتیجه می‌توانید با خیال راحت از کولرهای اینورتر استفاده کنید و از آرامش و سکوت فضا لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

سروصدای کم کولرهای اینورتر
سروصدای کم کولرهای اینورتر

5- عدم وجود خازن:

اگر با کولرهای گازی قدیمی آشنایی داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که عمده مصرف این کولرها به این خاطر است که در آنها خازن وجود دارد و این قطعه مخصوصاً در شروع کار، برق زیادی را مصرف می‌کند و باعث افزایش مصرف برق ساختمان می‌شود.

اما در کولرهای گازی اینورتر این مشکل برطرف شده است؛ زیرا در این کولرها، خازن و سیم‌پیچ استارت به‌صورت کامل حذف شده‌اند و با سیستم‌های جدیدتر و بهینه‌تری جایگزین شده‌اند که این موضوع باعث می‌شود بتوانید با خیال راحت و بدون ترس از مصرف برق، از این کولرها استفاده کنید.

اگر کولر اینورتر دارید و باز هم شاهد مصرف برق بالای کولرتان هستید، لازم است کولرتان را بررسی کنید و از تعمیرکار کولر گازی اینورتر بخواهید که مشکل کولر شما را برطرف کند.

6- کارکرد دو‌حالته:

در کولرهای گازی معمولی، شما تنها می‌توانید کار سرمایش را انجام دهید و این کولرها فقط در فصل گرما کاربرد دارند و در فصل‌های دیگر سال نمی‌توانید استفاده خاصی از آنها داشته باشید.

اما در کولرهای گازی اینورتر این موضوع متفاوت است. در این کولرها شما دو حالت سرمایش و گرمایش دارید؛ یعنی می‌توانید برای فصل‌های گرم سال از قابلیت سرمایش استفاده کنید تا هوای خنکی را دریافت کنید و در فصل‌های سرد سال نیز، می‌توانید از حالت گرمایش استفاده کنید تا هوای منزل شما گرم شود.

عملکرد دوحالته کولر اینورتر
عملکرد دوحالته کولر اینورتر

7- عمر مفید بسیار بیشتر:

در کولرهای گازی معمولی، کمپرسور به این صورت کار می‌کند که وقتی دمای هوا به دمای تنظیمی موردنظر شما رسید، کمپرسور به‌صورت کامل خاموش می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که برای شروع به کار مجدد، هم انرژی زیادی مصرف کند و هم اصطکاک بین قطعات کولر شدیداً بالا برود.

اما در کولرهای گازی اینورتر این مشکل وجود ندارد. این کولرها زمانی که هوا به دمای موردنظر رسید، با سرعت بسیار کمتری کار می‌کنند و در صورت نیاز، مجدداً به‌صورت خودکار سرعت کولر بیشتر می‌شود. به این صورت هم انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند و هم اصطکاک اجزای کولر کمتر خواهد بود که این موضوع، عمر مفید کولر را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. البته نباید از سرویس کولرگازی اینورتر را فراموش نکنید.

8- دمای یکنواخت:

همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، کولرهای گازی اینورتر می‌توانند به‌محض گرم‌تر شدن دمای محیط سرعت خود را افزایش دهند و وقتی دما به میزان موردنظر رسید، سرعت خود را کاهش می‌دهند. با این کار، همیشه دمای محیط به همان میزانی حفظ می‌شود که شما تنظیم کرده‌اید و هیچ‌گونه اختلاف دما را احساس نمی‌کنید؛ اما در کولرهای گازی معمولی، این مشکل وجود دارد که پس از خنک شدن محیط و کاهش دما، کولر خاموش می‌شود و پس از مدتی دوباره شروع به کار می‌کند. در زمان خاموشی کولر معمولی، دمای محیط گرم می‌شود و به درجه خاصی می‌رسد تا کولر متوجه شود که باید مجدداً شروع به کارکرده و هوا را خنک کند. این موضوع باعث می‌شود که با وجود کولر گازی معمولی، گاهی اوقات احساس گرما کنید و دمای محیط همواره در درجه خاصی حفظ نشود.

کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی؟
کولر اینورتر یا کولر گازی معمولی؟

کولر گازی اینورتر بخرم یا کولر گازی معمولی؟

تا اینجا، تفاوت‌های مهمی که در بین کولرهای گازی اینورتر و معمولی وجود دارد را با هم بررسی کردیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری بین این کولرها داشته باشید.

با توجه‌ به مواردی که گفته شد، با اطمینان می‌توان گفت که کولرهای گازی اینورتر انتخاب بسیار بهتری هستند و می‌توانید با انتخاب این کولرها، از مزیت‌هایی مانند مصرف انرژی کمتر، خنک‌کنندگی بیشتر، سرعت بیشتر و… بهره‌مند شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که کولر اینورتر را برای منزل خود خریداری کنید و کار نصب کولر گازی اینورتر را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا با بهترین هزینه و بالاترین کیفیت، کار نصب کولر شما را انجام دهند.

نصب کولر گازی
نصب کولر گازی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کولر گازی اینورتر چیست و چه تفاوتی با کولر گازی معمولی چیست؟ در ابتدا با هم بررسی کردیم که آیا اصلاً تفاوتی بین این دو نوع کولر وجود دارد یا خیر؟ در ادامه نیز با هم تفاوت‌های مهمی که در بین کولر گازی معمولی و کولر گازی اینورتر وجود دارد را بررسی کردیم تا بتوانید دیدگاه بهتری نسبت به تفاوت این دو نوع کولر داشته باشید. در انتها نیز گفتیم که خرید کدام یک از این کولرها بهتر است و به افزایش خنکی منزل شما کمک می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با کولر گازی اینورتر و تفاوت‌های اصلی آن با کولر گازی معمولی آشنا شده باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند راهنمای خرید کولر گازی را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با تفاوت کولر گازی و اسپلیت آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند شارژ گاز کولر گازی اینورتر برای شما عزیزان است تا بتوانید در روزهای گرم تابستان، از وجود هوایی خنک و دلپذیر در منزل خود لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *