بدون قطع تاکنون شما نیز نیاز به خدمات کانال سازی نیاز پیدا کرده‌اید و با خدمات مجموعه‌هایی که وظیفه طراحی و ساخت کانال را بر عهده دارند آشنا هستید. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایفی که این مجموعه‌ها بر عهده دارد ساخت و طراحی انواع کانال‌های تهویه هوا و انتقال دهنده هوا. این کانال‌ها می‌توانند هوا را از مبدا به مقصد مورد نظر انتقال داده و در مکان‌های مختلفی همچون برج‌ها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی اداری و غیره مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه اطلاعات بیشتری در این باره بیان خواهیم کرد.

کانال سازی در غرب تهران برای چه مجموعه هایی استفاده می‌شود؟

امروزه با پیشرفت علم و ساخته شدن ساختمان‌های، نیاز به کانالسازی بیش از گذشته دیده می‌شود و ساختمان‌های بسیار زیادی ساخته شده‌اند که نیاز ضروری به این حوزه پیدا کرده‌اند. به طور کلی ملکه و مکان‌هایی که از این صنعت بیشترین استفاده را دارند به عبارت زیر هستند.

کارخانه‌ها

کارگاه‌ها

دانشگاه‌ها

مدارس

بیمارستان‌ها

مراکز تجاری

ساختمان‌های مسکونی

مراکز اداری

شرکت‌ها

و…

در صورتی که به دنبال کانال‌های آماده و خرید مستقیم این محصولات هستید به وب سایت تارا تهویه مراجعه نمایید.

انواع کانال در غرب تهران بر اساس جنس

امروزه کانال‌هات نه تنها بر اساس شکل ظاهری و ابعاد به چند دسته تقسیم می‌شوند بلکه از جنس گوناگونی ساخته شده و از لحاظ جنس نیز به چند دسته گوناگون تقسیم می‌شوند. هر یک از این کانال‌ها برای مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و برای آنکه بدانید باید از کدام یک از کانال‌ها استفاده کنید نخست باید شرایط ساختمان و نیاز شما نسبت به کانال مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی کانال‌ها را از لحاظ جنس می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد.

کانال های فلزی

کانال‌های فلزی جز بهترین کانال‌های موجود در بازار به حساب می‌آید که با استفاده از آنها می‌توان مقدار خروج و ورود هوا را به داخل کانال کنترل کرد. همچنین اینداکت‌ها از انواع مختلف برخوردار هستند که کانال‌های فلزی با کیفیت بالاتر از سیستم تهویه مناسب‌تری داشته و می‌توانم در ساختمان‌ها و مراکز متعدد برای یک دست کردن دما مورد استفاده قرار گیرند.

کانال های گالوانیزه

کانال‌های گالوانیزه به دو صورت گرد و چهارگوش ستخته می‌شوند و از قدیم برای استفاده از کانال‌ها در کوله از کانال‌های گالوانیزه استفاده می‌شد. این کانال‌ها اغلب از روش سنتی اجرا شده و از آنجایی که دارای آلیاژ به خصوصی هستند می‌توانند موجب افزایش دما شده و به انتقال دمای خنک کمک خواهند کرد. برای استفاده از این کانال‌ها لازم است از پشم شیشه استفاده شده و و به طور کامل عایق‌بندی صورت بگیرد.

البته کانال‌های گالوانیزه دارای معایبی نیز هستند، همچون کم بودن مقاومت آنها، وزن بسیار بالا، از دست رفتن انرژی به دلیل وجود درز در کانال و نیاز به اتصالات زیاد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره از مجموعه پویان گسترش اینجا کلیک کنید.

کانال های پلاستیکی

کانال سازی در غرب تهران به شکل مدرن انجام می‌شود و در این مواقع از کانال‌های پلاستیکی استفاده خواهد شد که اغلب در پروژه‌های مسکونی و صنعتی به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی این کانال‌های پلاستیکی هم ضد زنگ بوده و هم قیمت بسیار مناسبی دارند. همچنین حمل آنها آسان بوده و به راحتی می‌توان کانال‌های پلاستیکی را نصب کرد، به همین خاطر است که سرعت نصب بسیار بالایی دارند. شما می‌توانید این کانال‌ها را در رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

کانال های غیر فلزی

در چند سال اخیر کانال‌های غیر فلزی وارد بازار شده‌اند به جز مدرن‌ترین کانال‌ها در این صنعت به حساب می‌آیند. این کانال‌ها اغلب برای دستگاه‌هایی چون کولرهای آبی مورد استفاده قرار گرفته و دمای آنها نباید به بیش از ۱۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

کانال های پیش عایق

کانال‌های پیش عایق در دسته کانال‌های چهارگوش قرار می‌گیرند و اغلب از فام پلی اورتان ساخته می‌شوند. این کانال‌ها از ورقه‌های آلومینیومی پوشیده می‌شوند و این ورقه‌ها همچون عایق برای کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از هدر رفته انرژی جلوگیری شود. این کانال ها از مزایا زیادی بر خوردارند که به عبارت زیر هستند.

  • ضد باکتری و ضد قارچ است
  • یکپارچگی بالایی دارد و عایق‌بندی می‌شود
  • سر و صدای بسیار کمی تولید می‌کند
  • ساعت اجرای آن بسیار بالا است

کانال های فلکسیبل

کانال‌های فلکسیبل در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به دلیل آنکه این لوله‌ها انعطاف پذیر هستند و زاویه چرخش آنها را می‌توان تنظیم کرد بسیار خریداری می‌شوند. وزن کانال‌های پلکسیبل بسیار سبک بوده و می‌توان آنها را در مراکز مختلف مسکونی و صنعتی نصب کرد. با استفاده از این کانال‌ها سرعت پروژه بالا خواهد رفت.

کانال ‌های جوشی

شاید جالب باشد بدانید کانال‌هایی با نام کانال‌های جوشی وجود دارد که از آهن سیاه رنگ شده و از آنجایی که وزن بالایی دارند امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و مردم بیشتر علاقه دارند از میوه‌های دیگر استفاده کنند. به طور کلی این کانال‌ها اغلب برای خارج کردن هوای گرم در موتورخانه‌ها استفاده شده و به دلیل آنکه در برابر حرارت و دمای بالا مقاومت زیادی داشته در فضاهایی که حرارت زیاد است مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کانال‌ها اغلب ت بالایی دارند و برای سیستم‌های تهویه مناسب به نظر نمی‌رسند.

کانال های پارچه ای

لازم به ذکر است کانال‌های پارچه‌ای به دلیل مزیت‌های زیادی که برای افراد دارند انتخاب بسیاری از افراد هستند و می‌توانند در صنایع مختلف، رستوران‌ها، آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، انبارها مراکز اداری و غیره مورد استفاده قرار گیرند. این کانال‌ها به دلیل طراحی به خصوصی که دارند مزایای زیادی به همراه خواهند داشت.

کانال‌های پارچه فضایی کمی را اشغال کرده و نیازی به عایق کاری ندارند. همچنین شکل پذیر هستند و می‌توان آنها را شکل داد همچنین هزینه کمتری برای نصب و ساخت نسبت به کانال‌های دیگر دارند. از سوی دیگر برای  به فضای کمی نیاز دارم و می‌توان هر موقع که نیاز به شستشو داشت این کانال‌ها را تمیز کرده و شست. شما می‌توانید این کانال را در رنگ‌های مختلف تهیه کنید.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل در رابطه با کانال‌سازی در غرب تهران صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در این حوزه با شما به اشتراک بگذاریم. از آنجایی که انواع کانال‌های را بیان کردیم دانستید هر کانال برای فضای به خصوصی مناسب است. در صورتی که قصد طراحی و ساخت کانال را دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و کانال مورد نظر خود را سفارش دهید.

منبع: https://shahrekanal.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *