پکیج، یکی از محبوب‌ترین وسایل گرمایشی در ایران است که هم کار گرمایش محیط را انجام می‌دهد و هم آب گرم موردنیاز در خانه را تامین می‌کند. در واقع پکیج‌ها، جایگزین سیستم موتورخانه شده‌اند و در اکثر خانه‌ها قابل نصب هستند. نصب راحت‌تر، عملکرد بهتر، مصرف کمتر انرژی و بازدهی بالاتر از جمله مزایای پکیج نسبت به موتورخانه است. همچنین هزینه سرویس پکیج از هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه کمتر است. امروزه، انواع مدل‌های پکیج دیواری و زمینی تولید شده‌اند که از نظر نحوه عملکرد و سوخت پکیج با هم فرق دارند. پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج‌‌های امروزی است که در این نوشته با آن آشنا خواهید شد.

احتمالاً این سوالات برای شما هم پیش آمده است که پکیج چگالشی چیست و چطور کار می‌کند؟ تفاوت پکیج چگالشی با غیر چگالشی در چیست؟ و کدام مدل پکیج بهتر است؟

اگر دوست دارید با پکیج چگالشی بیشتر آشنا شوید و مزایا و معایب این نوع پکیج را بدانید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

انواع پکیج

انواع پکیج چه هستند؟

همان‌طور که توضیح دادیم، پکیج‌ها بر اساس نحوه عملکرد و سوختی که مصرف می‌کنند، انواع گوناگونی دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. انواع پکیج‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و عملکردشان نیز متفاوت است. به‌صورت کلی می‌توان گفت پکیج‌ها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  1. پکیج برقی
  2. پکیج گازی
  3. پکیج دوگانه‌سوز
  4. پکیج گازوئیلی
  5. پکیج چگالشی

در این مقاله ما تنها می‌خواهیم به بررسی پکیج چگالشی بپردازیم و در مورد این نوع پکیج صحبت کنیم تا بتوانید این مدل پکیج را بیشتر بشناسید.

همچنین با مطالعه راهنمای خرید پکیج، شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین مدل پکیج را برای منزل خود انتخاب کنید.

پکیج چگاشی چیست

پکیج چگالشی چیست؟

چگالش یکی از مهم‌ترین فرآیندها در دنیا است که هر روز در اطراف ما اتفاق می‌افتد.

پکیج چگالشی، یکی از جدیدترین مدل‌های پکیج است که با توجه‌ به نحوه عملکردی که دارد، به این اسم نام‌گذاری شده است. سیستم پکیج چگالشی به صورتی است که نسبت به پکیج‌های دیگر، مقدار کمتری از گاز مونو اکسید کربن را تولید می‌کند و به همین خاطر، یک سیستم دوستدار محیط‌ زیست محسوب می‌شود.

همچنین بازدهی این دستگاه از پکیج‌های معمولی بسیار بالاتر است و تقریباً تا 90 درصد بیشتر از دستگاه‌های معمولی بازدهی دارد. با نصب این مدل پکیج در خانه، کار گرمایش محیط بهتر انجام می‌شود و آب گرم باکیفیت‌تری خواهید داشت. همچنین مصرف انرژی پکیج‌های چگالشی کمتر است و هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

به همین خاطر است که این نوع پکیج در سال‌های اخیر و پس از معرفی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند از این دستگاه استفاده کنند.

شما می‌توانید این مدل پکیج را برای منزل خود انتخاب کنید و کار نصب پکیج را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، این کار را برای شما انجام دهند.

بهترین پکیج چگالشی

انواع پکیج چگالشی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، خود این نوع پکیج نیز انواع مختلفی دارد که از نظر روش کار با هم متفاوت هستند. دو مدل زیر از جمله انواع پکیج چگالشی در ایران هستند:

1- پکیج چگالشی معمولی:

این نوع پکیج، به این صورت است که با یک تانکر کار می‌کند و ابتدا آب داخل تانکر گرم شده و سپس به لوله‌ها هدایت می‌شود. ظرفیت پکیج معمولی بیشتر است و مصرف انرژی بیشتری نسبت به نوع ترکیبی دارد؛ به همین دلیل این مدل پکیج‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت و ساختمان‌هایی که چند حمام دارند بسیار مناسب است.

2- پکیج چگالشی ترکیبی:

پکیج ترکیبی برای خانه‌هایی مناسب است که متراژ کمتری دارند و کوچک‌تر هستند. پکیج ترکیبی نیازی به تانکر ندارد و تمام آب موردنیاز، در داخل سیستم خود پکیج گرم شده و سپس به لوله‌ها هدایت می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

همچنین این نوع پکیج قدرت بسیار بالایی در گرم‌ کردن آب دارد؛ یعنی تا زمانی که شیر آب گرم را ببندید، آب مدام گرم خواهد بود و سرد شدن آب را تجربه نخواهید کرد. با وجود قدرت بالای پکیج‌های ترکیبی، مصرف انرژی در این مدل پکیج‌ها کم است.

روش کار پکیج چگالشی

پکیج چگالشی چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار این مدل پکیج‌ها نیز جالب است و به همین دلیل در این قسمت با روش کار پکیج‌های چگالشی آشنا خواهید شد. برای درک چگالش خوب است شما را با منظره شیشه‌های داخلی منزل بعد از باران آشنا کنیم که دمای بخار آب کمتر می‌شود و بخار به مایع (قطرات آب) تبدیل می‌شود. در فرآیند چگالش، انرژی نهفته در بخار آب آزاد می‌شود، گرما به سطح منتقل می‌شود و مایع چگالیده به وجود می‌آید.

طرز کار پکیج چگالشی:

زمانی که آب وارد سیستم گرمایشی پکیج می‌شود، مشعل روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. در این حالت، گاز با اکسیژنی که از زیر پکیج وارد می‌شود ترکیب می‌شود و دما بالا می‌رود؛ در نتیجه این موضوع، بخار آب به وجود می‌آید. سپس لوله‌های آب گرم می‌شوند و آب گرم به داخل شوفاژها و شیرهای آب جریان پیدا می‌کند. تا به اینجا همه چیز شبیه به پکیج‌های معمولی است و تفاوت خاصی وجود ندارد.

اما تفاوت اصلی اینجاست که بخار آب تولید شده در پکیج‌های معمولی، به‌صورت کامل از دودکش خارج می‌شود که این موضوع می‌تواند هوا را آلوده کند؛ اما در پکیج چگالشی، بخار آب بازیابی می‌شود و مجدداً در چرخه گرم‌ کردن آب قرار می‌گیرد.

پکیج های چگالشی یک سیستم مبرد دارند که بخار آب به سمت این مبرد هدایت می‌شود. مسیر ممبرد به‌گونه‌ای است که آب سرد برگشتی از شوفاژها را با حرارتی که دارد گرم می‌کند.

مسیری که بخار آب در آن حرکت می‌کند، دمای بخار آب را تا حد خیلی زیادی کمتر می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که بخار آب تبدیل به قطرات آب شود. در نهایت این قطرات از قسمت تعبیه شده، مجدداً وارد سیکل آب شده و به پکیج وارد می‌شوند تا فرایند گرم‌ کردن آب روی آنها نیز انجام شود.

جالب است بدانید که این قطرات تولید شده دارای پی‌اچ بین 3 تا 4 بوده و بسیار اسیدی هستند؛ به همین خاطر قبل از ورود آنها به چرخه آب، عملیاتی روی آنها انجام می‌شود تا چگالیده شده و به آب معمولی تبدیل شوند که این موضوع مزیت اصلی پکیج چگالشی است.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، پکیج های چگالشی نسبت به مدل‌های معمولی، گازهای سمی کمتری تولید می‌کنند و این موضوع به دلیل نوع عملکرد این سیستم است.

تفاوت پکیج چگالشی با غیر چگالشی

تفاوت پکیج چگالشی با پکیج معمولی

حالا که با پکیج چگالشی و نحوه کارکرد آن آشنا شده‌اید، باید بدانید که تفاوت‌های اصلی میان این پکیج و پکیج‌های معمولی چیست تا بتوانید راحت‌تر برای خرید این پکیج تصمیم بگیرید.

موارد زیر از جمله تفاوت پکیج چگالشی با پکیج‌های معمولی هستند:

1- کاهش هزینه‌های مصرف انرژی:

میزان مصرف انرژی در پکیج چگالشی بسیار کم است و طبق گفته سازندگان آن، تا 90 درصد نسبت به پکیج‌های معمولی بازدهی بیشتری دارد. یعنی با نصب این مدل پکیج‌ها، می‌توان تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و مبلغ قبوض گاز و آب را کاهش داد. همین موضوع به کاهش هزینه‌های شما کمک زیادی می‌کند.

2- سیستم کنترل:

در پکیج چگالشی سیستم کنترل از راه دور نیز وجود دارد که به ما این امکان را می‌دهد تا با کمک این سیستم، مدیریت بهتری روی پکیج خود داشته باشیم. مثلاً می‌توانیم دمای اتاق را تنظیم کنیم تا زمانی که دما سردتر از حالت عادی شد، پکیج شروع به کار کرده و گرمای محیط را به‌اندازه دلخواه تنظیم کند.

مزایای پکیج

3- نصب راحت:

نصب راحت پکیج موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. پکیج چگالشی نسبت به پکیج‌های معمولی، جمع و جورتر است و متعلقات کمتری دارد؛ به همین دلیل نیز می‌توانیم راحت‌تر آن را نصب کنیم. همچنین پیدا کردن مکان مناسب برای نصب پکیج، کار آسانی خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

4- آلودگی کمتر هوا:

همان‌طور که توضیح دادیم، آلودگی این مدل پکیج‌ها بسیار کمتر از پکیج‌های معمولی است و گازهای سمی را به هوا منتشر نمی‌کند. به همین دلیل است که پکیج چگالشی دوستدار محیط‌زیست نامیده شده است.

5- ایمنی بالا:

سیستم‌های ایمنی داخل پکیج چگالشی بسیار قدرتمند و باکیفیت هستند. همچنین این مدل پکیج، هوای موردنیاز برای عملکرد خود را از بیرون دریافت می‌کند. دریافت اکسیژن از بیرون کمک می‌کند که ایمنی این پکیج بسیار بالاتر برود و دچار مشکلاتی مانند آتش‌سوزی و انفجار نشود.

6- مقاوم در برابر خوردگی:

یکی از مشکلاتی که در پکیج‌های معمولی وجود دارد، خوردگی قطعات پکیج در اثر رسوب آب و رطوبت بالای محیط است. خراب شدن قطعات پکیج موضوعی آزاردهنده و ناخوشایند است که برای پکیج مشکل ایجاد می‌کند. باید بدانید که قطعات پکیج‌های چگالشی مقاومت بالایی دارند و سریع خراب نمی‌شوند. اکثر قطعات موجود در پکیج چگالشی از جنس آلومینیوم و فولاد ضدزنگ هستند که همین موضوع باعث شده است در برابر آب‌وهوا و رسوبات آب بسیار مقاوم باشند و مشکلی برایشان ایجاد نشود.

نصب و سرویس انواع پکیج

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره پکیج چگالشی با شما صحبت کردیم و ویژگی‌های این مدل پکیج را به شما معرفی کردیم. همچنین تفاوت پکیج چگالشی با پکیج معمولی را به شما توضیح دادیم و گفتیم که در حال حاضر، پکیج چگالشی یکی از بهترین مدل‌های پکیج در ایران است که علاوه بر کیفیت بالا، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.

پکیج کاران حرفه‌ای هوم سرویز در هر ساعتی از شبانه روز، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و انواع مدل‌های پکیج را برای شما نصب و سرویس می‌کنند. همچنین این تیم متخصص، کارهایی مانند لوله‌کشی شوفاژها را با بهترین هزینه برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید از وجود هوای گرم و مطبوع در خانه خود لذت ببرید.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *