فرش، یکی از وسایل مهم در خانه است که تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی خانه می‌گذارد. انتخاب درست فرش با رنگ و طرح مناسب، روی ظاهر کلی اتاق و جذابیت فضا تاثیر می‌گذارد و زیبایی محیط خانه را چندین برابر می‌کند. به همین دلیل است که در زمان انتخاب رنگ فرش، باید به دکوراسیون کلی خانه توجه داشت و بهترین رنگ فرش را برای خانه خود انتخاب کرد.

خرید فرش خوش رنگ و مناسب برای منزل، حال‌وهوای خانه را تغییر می‌دهد و به فضای منزل احساس و انرژی می‌بخشد. گاهی اوقات با انتخاب فرش مناسب، فضای خانه بزرگتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که باید با اصول انتخاب رنگ فرش آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین رنگ فرش را برای دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنیم.

در این نوشته می‌خواهیم نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی و اتاق نشیمن را به شما توضیح دهیم تا بتوانید بهترین و زیباترین رنگ فرش را انتخاب کنید و از وجود فرش زیبا در منزلتان لذت ببرید.

اگر دوست دارید با اصول انتخاب رنگ فرش آشنا شوید و بهترین رنگ و طرح فرش را متناسب با دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع رنگ فرش

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

  • نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ فرش
    • 1- رنگ کفپوش خانه:
    • 2- رنگ دیوارها:
    • 3- رنگ مبلمان:
    • 4- متراژ خانه:
    • 5- دکوراسیون کلی خانه:
  • بهترین رنگ فرش برای خانه کدام است؟
    • 1- فرش زمینه سرمه‌ای:
    • 2- فرش زمینه کرم:
    • 3- فرش زمینه گردویی:
    • 4- فرش زمینه قرمز یا لاکی:
    • 5- فرش زمینه آبی:
    • 6- فرش با زمینه سفید:
    • 7- فرش با زمینه سبز:
    • 8- فرش با زمینه بژ:
    • 9- فرش با زمینه طوسی:
    • 5 فرش خوش رنگ و زیبا
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون کلاسیک
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون مدرن
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون مینیمال
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون سلطنتی
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون روستیک
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون بوهو
  • بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون انگلیسی
  • فرش مناسب با سبک اسکاندیناوی
  • راهنمای انتخاب فرش شیک و جدید متناسب با رنگ سال
  • اعلاشویی فرش شما با هوم سرویز
    • جمع‌بندی مطالب

نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ فرش

رنگ فرش باید با سبک دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی داشته باشد. مثلاً برای دکوراسیون‌های لوکس و کلاسیک، بهتر است از انواع فرش با رنگ‌های گرم استفاده شود؛ اما در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال، پیشنهاد می‌شود از انواع فرش با رنگ‌های ساده و خنثی استفاده شود. همچنین رنگ فرش باید با سایر قسمت‌های خانه مانند مبلمان، کفپوش، رنگ دیوارها، پرده و… هماهنگی داشته باشد. سلیقه افراد نیز جزو موارد مهم برای خرید فرش است.

در این قسمت، با اصول مهم برای انتخاب بهترین رنگ فرش آشنا خواهید شد تا بتوانید متناسب با سلیقه شخصی و دکوراسیون داخلی خانه، زیباترین گزینه را انتخاب کنید.

در هنگام مشاهده انواع رنگ فرش و خرید فرش برای منزلتان، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

1- رنگ کفپوش خانه:

کف خانه، با انواع کفپوش مانند پارکت، سرامیک، سنگ، چوب، لمینت و… پوشانده می‌شود و فرش روی کفپوش خانه قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که رنگ فرش اتاق پذیرایی باید با رنگ کفپوش خانه هماهنگی داشته باشد.

اگر کفپوش خانه رنگی خنثی مانند طوسی، سفید، کرم و… دارد؛ شما می‌توانید انواع فرش‌های تیره یا روشن را برای منزل خود انتخاب کنید و دستتان برای انتخاب بهترین رنگ فرش باز است. اما اگر رنگ کفپوش منزل شما قهوه‌ای است؛ باید فرشی با رنگ روشن‌تر مانند فرش کرم یا فرش بژ را برای منزل خود انتخاب کنید. اگر رنگ کفپوش منزل شما روشن و سفید است، فرشی با رنگ تیره را در اتاق پذیرایی پهن کنید.

یکی از تکنیک‌های جالب این است که رنگ فرش و رنگ کفپوش را متضاد با هم انتخاب کنید. یعنی اگر کفپوش منزل تیره است، فرش اتاق پذیرایی را با رنگ روشن انتخاب کنید تا فرش پذیرایی برجسته‌تر شود و تضادی زیبا و دوست داشتنی در منزل شما ایجاد شود.

همچنین شما می‌توانید از تکنیک رنگ‌های مکمل برای انتخاب رنگ فرش پذیرایی استفاده کنید. یعنی اگر کفپوش خانه شما قهوه‌ای است، فرش گردویی، کرم یا فرش نسکافه‌ای را برای منزلتان انتخاب کنید تا رنگ فرش با کفپوش خانه هماهنگی بیشتری داشته باشد. برای نصب کفپوش لمینت ها و پارکت ها می توانید از همیاران حرفه ای هوم سرویز کمک بگیرید.

توجه به رنگ کفپوش برای انتخاب فرش پذیرایی

2- رنگ دیوارها:

دیوارهای خانه، دورتادور فضای خانه را می‌پوشانند و فضاهای مختلف را از هم جدا می‌کنند. بسیاری از افراد از پوستر و کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها استفاده می‌کنند تا رنگ و ظاهر دیوارها عوض شود. برای انتخاب بهترین رنگ فرش، باید به رنگ دیوارهای منزل نیز توجه داشته باشید و فرش اتاق پذیرایی را متناسب با رنگ دیوارها انتخاب کرد.

اگر دیوارهای منزل خود را رنگ کرده‌اید یا اقدام به نصب کاغذ دیواری در منزلتان کرده‌اید، باید فرش اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن را متناسب با رنگ دیوارها انتخاب کنید. در صورت وجود رنگ خنثی روی دیوارها مانند رنگ سفید و طوسی، دستتان برای انتخاب رنگ فرش کاملاً باز خواهد بود و می‌توانید فرش با رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

یکی از اصول دکوراسیون داخلی این است که در صورت تیره بودن رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، فرش و کفپوش خانه را با رنگ روشن انتخاب کنید تا عمق فضا بیشتر شود.

انتخاب بهترین رنگ فرش

3- رنگ مبلمان:

در هنگام خرید فرش اتاق پذیرایی، علاوه بر رنگ دیوارها و رنگ کفپوش، باید به رنگ مبلمان خانه نیز توجه کرد. بعضی از افراد، رنگ فرش و رنگ مبلمان را به صورت متضاد انتخاب می‌کنند تا تفکیک فرش و مبلمان به‌درستی انجام شود و فرش برجسته‌تر به نظر برسد. در مقابل، بعضی از افراد دوست دارند که رنگ مبل و رنگ فرش با هم مرتبط باشند تا هماهنگی بیشتری در فضای خانه به وجود بیاید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

اصول چیدمان مبل را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و مبل‌های خود را به‌درستی در اتاق پذیرایی بچینید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

4- متراژ خانه:

یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب رنگ فرش، توجه به متراژ خانه است. اکثر افراد دوست دارند که خانه خود را بزرگ و دلباز نشان دهند و به همین دلیل، فرشی با رنگ روشن را برای اتاق پذیرایی انتخاب می‌کنند. به طور کلی انتخاب فرش با رنگ روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه و افزایش روشنایی خانه می‌شود؛ اما انتخاب فرش با رنگ تیره باعث می‌شود که اتاق کوچک و کم نور به نظر برسد.

انواع رنگ فرش

5- دکوراسیون کلی خانه:

علاوه بر اینها، در هنگام انتخاب بهترین رنگ فرش، باید به رنگ سایر وسایل و دکوراسیون کلی خانه خود توجه داشته باشید تا بتوانید هماهنگی بیشتری را بین وسایل منزلتان ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که تمام وسایل منزل نباید با رنگ کاملاً یکسان انتخاب شوند؛ زیرا باعث اذیت شدن چشمان شما خواهد شد. بهتر است وسایل منزل شما با رنگ‌های مکمل انتخاب شوند تا میزان جذابیت بصری بیشتر شود و نوعی تعادل در خانه به وجود بیاید.

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

بهترین رنگ فرش برای خانه کدام است؟

در قسمت قبلی به شما توضیح دادیم که برای انتخاب بهترین رنگ فرش باید به رنگ کفپوش، رنگ دیوارها، رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی خانه توجه داشته باشید. حالا می‌خواهیم انواع رنگ فرش را به شما معرفی کنیم و روانشناسی رنگ فرش را انجام دهیم.

اکثر فرش‌های ماشینی با رنگ‌های زیر تولید می‌شوند و شما می‌توانید یکی از این رنگ‌ها را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید:

1- فرش زمینه سرمه‌ای:

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های فرش در ایران، فرش با زمینه سرمه‌ای است. رنگ سرمه‌ای، بسیار آرامش‌بخش است و چشم را خسته نمی‌کند. رنگ سرمه‌ای با رنگ‌های شاد و روشن مانند رنگ آبی، زرد لیمویی، قرمز تمشکی، نارنجی، طلایی، سبز زمردی و سفید هماهنگی دارد. به دلیل خاصیت آرامش بخشی این رنگ، در سبک دکوراسیون کاستال از ترکیب مبلمان آبی، پرده‌های سفید و فرش سرمه‌ای زیاد استفاده می‌شود.

یکی از مزایای فرش سرمه‌ای این است که گردوغبار و آلودگی را کمتر نشان می‌دهد و به همین دلیل، نسبت به فرش‌های روشن، کمتر به شستشو نیاز دارد.

انواع فرش با زمینه سرمه‌ای و طرح زیبا برای دکوراسیون‌های مدرن مناسب است. اگر خانه‌ای بزرگ دارید و به دنبال فرش مناسب برای اتاق پذیرایی بزرگ هستید، فرش با زمینه سرمه‌ای انتخاب خوبی برای منزل شما خواهد بود.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از فرش با زمینه سرمه‌ای را مشاهده خواهید کرد که با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سفید ترکیب شده است.

فرش با زمینه سرمه ای

یادتان باشد که انتخاب فرش با رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود و ممکن است فضای خانه را کوچک و دلگیر نشان دهد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد حس کلافگی در منزل، از انتخاب فرش سرمه‌ای برای خانه‌های کوچک خودداری کنید.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که فرش سرمه‌ای با رنگ دیوارها و رنگ وسایل منزل هماهنگی زیادی دارد و احساس آرامش را به فضای خانه اضافه کرده است.

فرش سرمه ای ساده

2- فرش زمینه کرم:

رنگ کرم، از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی است. رنگ کرم، جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و با هر دو گروه رنگ‌های سرد و گرم ترکیب می‌شود. فرش با زمینه کرم، جزو گزینه‌های پرطرفدار است که حس آرامش و ظرافت را به همراه دارد. بسیاری از افرادی که می‌خواهند اقدام به خرید فرش برای پذیرایی کنند، فرش با زمینه کرم را انتخاب می‌کنند تا فضایی آرامش‌بخش و زیبا را در منزل خود ایجاد کنند.

فرش با زمینه کرم، حالتی خنثی دارد و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. بعد از خرید فرش کرم، می‌توانید انواع محصولات چوبی را تهیه کنید و دکوراسیون منزل خود را تکمیل کنید. رنگ‌های مختلف مانند سفید، مشکی، نارنجی تند، زرد طلایی، خاکستری، قهوه‌ای، آبی سرمه‌ای، ارغوانی، آبی دریایی، سبز جنگلی، صورتی کمرنگ و نقره‌ای جزو رنگ‌های مکمل رنگ کرم هستند.

با خرید فرش کرم رنگ، مشاهده خواهید کرد که فضای خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و میزان روشنایی محیط بیشتر می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک هستید، فرش با زمینه کرم را انتخاب کنید و فضایی دلباز و دوست‌داشتنی را در منزلتان ایجاد کنید.

در تصویر زیر، فرش با زمینه کرم را مشاهده خواهید کرد که با رنگ‌های سفید و صورتی ملایم ترکیب شده است و زیبایی دکوراسیون این پذیرایی کوچک را چندین برابر کرده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

فرش کرم جدید و زیبا

3- فرش زمینه گردویی:

فرش با زمینه گردویی نیز یکی از گزینه‌های محبوب در ایران است که احساس گرما و آرامش را به محیط خانه اضافه می‌کند. امروزه انواع مدل‌های فرش زمینه گردویی با تم‌های روشن و تیره در بازار موجود است و شما می‌توانید فرش موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید. گردویی، یکی از رنگ‌های گرم است که ما را به یاد طبیعت می‌اندازد و به همین دلیل، گرمای خاصی را به محیط اضافه می‌کند. رنگ گردویی با رنگ‌هایی مانند کرم، قهوه‌ای، سبز، سفید، طلایی، بژ، نسکافه‌ای، خاکستری، قرمز، مشکی و نارنجی هماهنگ است و هارمونی زیبایی را در خانه به وجود می‌آورد.

شما می‌توانید فرش گردویی را برای اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب منزلتان انتخاب کنید و محیطی گرم و صمیمی را ایجاد کنید. فرش زمینه گردویی در دکوراسیون کلاسیک و سنتی استفاده می‌شود و به‌خوبی با انواع مبلمان چوبی هماهنگ می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، انواع مدل‌های فرش گردویی روشن و فرش گردویی تیره در بازار موجود است و شما می‌توانید انتخاب خود را به‌راحتی انجام دهید. اگر خانه شما آفتاب‌گیر است و محیطی روشن دارد، می‌توانید از فرش گردویی تیره استفاده کنید. فرش گردویی تیره در کنار مبلمان کرمی، سبز روشن، طلایی، نارنجی و طوسی بسیار زیبا می‌شود. برای خانه‌هایی که نور کمی دارند و آفتاب‌گیر نیستند، پیشنهاد می‌شود که از فرش گردویی روشن استفاده کنید. فرش گردویی روشن در کنار مبلمان قهوه‌ای، مشکی، ارغوانی و قرمز بسیار زیبا خواهد شد.

در تصویر زیر، فرش با زمینه گردویی را مشاهده می‌کنید که جذابیت و گرمای خاصی دارند.

فرش با زمینه گردویی

4- فرش زمینه قرمز یا لاکی:

از گذشته تا به امروز، فرش با زمینه قرمز لاکی محبوبیت زیادی در ایران داشته است. احتمالاً شما هم این مدل فرش را در بسیاری از خانه‌های ایرانی مشاهده کرده‌اید. در سبک دکوراسیون کلاسیک از فرش لاکی زیاد استفاده می‌شود که سرشار از حس نوستالژیک و یادآوری خاطرات است. رنگ قرمز و لاکی از جمله رنگ‌های بسیار گرم هستند که خانه را به فضایی گرم و دنج تبدیل می‌کنند. همچنین رنگ‌های قرمز و لاکی، باعث ایجاد حس صمیمیت در بین افراد می‌شوند.

برای بافت فرش‌های ماشینی از سه نوع رنگ لاکی یعنی رنگ لاکی دونه اناری، رنگ لاکی کمرنگ و رنگ لاکی پررنگ استفاده می‌شود. بعد از انتخاب فرش با رنگ قرمز لاکی، می‌توانید سایر رنگ‌ها مانند سبز، نارنجی، زرد، سفید، شیری، کرم، نسکافه‌ای، قهوه‌ای روشن، یشمی و آبی را نیز به محیط خانه خود دعوت کنید؛ زیرا رنگ قرمز با تمام رنگ‌های تیره و روشن هماهنگ می‌شود.

بهترین مکان برای قرار دادن فرش لاکی، قسمت‌های اصلی خانه مانند اتاق پذیرایی و سالن نشیمن است تا به عنوان نقطه کانونی خانه دیده شود. به یاد داشته باشید که بعد از پهن کردن فرش لاکی، تمام نگاه‌ها روی فرش جمع می‌شود؛ بنابراین بهتر است سایر وسایل خانه مانند مبلمان و فرش خانه به صورت کاملاً ساده انتخاب شوند.

فرش با زمینه قرمز

یکی از ایده‌های جالب این است که بعد از خرید فرش قرمز یا لاکی، از رنگ‌های موجود در نقشه فرش برای انتخاب رنگ مبل و پرده‌ها کمک بگیرید. مثلاً اگر گل‌های فرش به رنگ سفید، سبز، آبی، کرم یا گلبهی هستند، مبلمان خود را با این رنگ‌ها خریداری کنید تا هماهنگی بیشتری در منزل شما به وجود بیاید و فضای خانه شما، دوست داشتنی و متعادل شود.

فرش با زمینه قرمز

5- فرش زمینه آبی:

آبی، یکی از رنگ‌های آرامش بخش است که فضای خانه را شیک‌تر نشان می‌دهد. فرش با زمینه آبی، برای انواع دکوراسیون‌های سنتی و مدرن مناسب است. بعد از انتخاب فرش آبی، فضای خانه شما به مکانی تبدیل می‌شود که احساس راحتی و آرامش را به شما منتقل می‌کند.

فرش با زمینه آبی روشن برای خانه‌های کوچک پیشنهاد می‌شود؛ زیرا خانه را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. انتخاب فرش با زمینه آبی تیره برای فضاهای بزرگ مناسب است و به فضای خانه، راحتی و گرما اضافه می‌کند.

بعد از خرید فرش آبی، باید رنگ‌های مکمل آبی را برای تهیه سایر وسایل منزل انتخاب کنید تا تمام رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم استفاده شوند. فرش آبی، به‌خوبی با رنگ‌های سفید، کرم، بژ، خاکستری، سرمه‌ای، صورتی ملایم و زرد هماهنگ می‌شود. از آنجایی که آبی رنگی سرد است، می‌توانید مبلمان منزل را به رنگ کرم انتخاب کنید تا بعد از ترکیب رنگ‌های سرد و گرم، تضاد جالبی در خانه به وجود بیاید و فضا دلنشین‌تر شود. ترکیب فرش آبی با مبلمان صورتی ملایم، تضادی آرامش بخش است که فضا را رمانتیک می‌کند و به همین دلیل، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه تازه عروس است.

فرش آبی درباری

6- فرش با زمینه سفید:

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد فضایی شیک و منحصربه‌فرد در خانه، استفاده از فرش با زمینه سفید است. رنگ سفید، بهترین رنگ فرش برای خانه‌های کوچک است که فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. فرش با زمینه سفید و صدفی، نشاط، زیبایی و پاکی را به محیط خانه اضافه می‌کند و به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خانه زوج‌های جوان است. اگر دوست دارید فضای خانه شما روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد، فرش با زمینه سفید را انتخاب کنید.

فرش با زمینه سفید

یکی دیگر از مزایای فرش با رنگ سفید این است که به‌راحتی با انواع وسایل چوبی و لوازم تزئینی هماهنگ می‌شود. کنار هم قرار دادن رنگ سفید با سایر رنگ‌ها مانند سبز، قرمز، قهوه‌ای و رنگ چوب، زیباترین و جذاب‌ترین فضاها را به وجود می‌آورد.

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

7- فرش با زمینه سبز:

رنگ سبز، جزو رنگ‌های سرد محسوب می‌شود و نمادی از رشد و امید است. امروزه انواع فرش با زمینه سبز روشن، سبز زیتونی، سبز زمردی، سبز یشمی و سبز چمنی در بازار موجود است و شما می‌توانید فرش دلخواه خود را انتخاب کنید. وجود فرش با زمینه سبز، حال و هوای منزل شما را تغییر می‌دهد و فضای خانه شما را با حس سرزندگی، امنیت و آرامش ترکیب می‌کند.

فرش با زمینه سبز

سفید، خاکستری، کرم، سرمه‌ای و نارنجی، جزو رنگ‌های مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی هستند. در خانه‌های مدرن، فرش با زمینه سبز را در کنار مبلمان طوسی مشاهده می‌کنید که محیطی آرام و دوست‌داشتنی را ایجاد می‌کند. کنار هم قرار دادن فرش با زمینه سبز در کنار مبلمان سرمه‌ای، محیطی باوقار و بسیار جذاب را خلق می‌کند.

دکوراسیون منزل با فرش سبز

از ترکیب دو رنگ سبز و کرم در سبک دکوراسیون بوهو زیاد استفاده می‌شود که دو رنگ سرد و گرم هستند و تضاد جالبی را ایجاد می‌کنند.

جذابیت فرش با زمینه سبز

8- فرش با زمینه بژ:

اگر دوست دارید احساس راحتی، آرامش و صمیمیت را در فضای خانه خود ایجاد کنید، فرش با زمینه بژ را انتخاب کنید. رنگ بژ، ترکیبی از رنگ‌های زرد، خاکستری و قهوه‌ای است. انتخاب فرش با رنگ بژ، نخودی و بادامی برای محیط‌های کم نور و با متراژ کم مناسب است و روشنایی محیط را بیشتر می‌کند.

فرش با زمینه بژ

بعد از انتخاب فرش با زمینه بژ، می‌توانید مبلمان منزل را به رنگ‌های کرم، بژ روشن، قهوه‌ای، خرمایی، سبز زیتونی و رنگ چوب انتخاب کنید و از زیبایی و جذابیت فضای خانه خود لذت ببرید.

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

9- فرش با زمینه طوسی:

فرش با زمینه طوسی، جزو پرفروش‌ترین فرش‌ها در ایران است که زیبایی و آرامش را به فضای خانه اضافه می‌کند. اگر به دنبال فرشی هستید که از مد نیفتد و قدیمی نشود، فرش با زمینه طوسی، یا نقره‌ای را انتخاب کنید. یکی از مزایای مهم فرش طوسی این است که آلودگی و کثیفی را نشان نمی‌دهد و به همین دلیل، دیرتر به شستشو نیاز پیدا می‌کند. بعد از انتخاب فرش با زمینه طوسی، می‌توانید سایر وسایل منزل را به رنگ‌های سفید، آبی، بنفش، سرمه‌ای، صورتی ملایم، نارنجی و زرد تهیه کنید.

فرش با زمینه طوسی

فرش طوسی، بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون‌های مدرن و شیک است که همواره تازگی و جذابیتش را حفظ می‌کند. بسیاری از افراد، ترکیب طوسی و طلایی را بهترین رنگ فرش کاشان می‌دانند که جلوه خاص و دلنشینی به اتاق پذیرایی می‌بخشد و فضای داخل خانه را بزرگتر نشان می‌دهد.

فرش طوسی طلایی

5 فرش خوش رنگ و زیبا

علاوه بر رنگ‌های سرمه‌ای، کرم، گردویی، قرمز لاکی، آبی، سفید، سبز، بژ و طوسی، شما می‌توانید فرش با سایر رنگ‌ها مانند بنفش، صورتی، نارنجی، طلایی و مشکی را برای منزل خود انتخاب کنید.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از فرش بنفش را مشاهده خواهید کرد که برای دکوراسیون مجلل و سلطنتی مناسب است. انتخاب فرش با زمینه بنفش، انرژی و نشاط خانه را افزایش می‌دهد و محیطی آرام و دوست داشتنی را خلق می‌کند.

فرش با زمینه بنفش

افرادی که به دنبال فرشی شیک و خاص هستند، به استفاده از فرش با زمینه مشکی تمایل نشان می‌دهند. رنگ مشکی، جزو رنگ‌های لوکس و خاص محسوب می‌شود. یکی از مزایای فرش با زمینه این است که انواع رنگ و طرح روی فرش مشکی، زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. باید بدانید که فرش با زمینه مشکی برای خانه‌های بزرگ مناسب است و برای پذیرایی‌های کوچک پیشنهاد نمی‌شود.

فرش با زمینه مشکی

اگر به دنبال فرش خوش رنگ هستید، احتمالاً از فرش با زمینه صورتی خوشتان می‌آید. فرش با زمینه صورتی، با احساس لطافت و ملایمت همراه است و فضایی دلپذیر و فانتزی را در خانه ایجاد می‌کند.

فرش با زمینه صورتی

گاهی اوقات با سنت شکنی و انتخاب‌های متفاوت، می‌توانید دکوراسیون داخلی خانه را کاملاً تغییر دهید و جذابیت فضای خانه را چندین برابر کنید. فرش با زمینه نارنجی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش شادابی و انرژی داخل خانه است. از فرش با زمینه نارنجی در سبک دکوراسیون بوهو بسیار استفاده می‌شود.

فرش خوش رنگ با زمینه نارنجی

در دکوراسیون‌های سلطنتی و مجلل، می‌توان از فرش با زمینه طلایی استفاده کرد تا شکوه و جذابیت فضا چندین برابر شود. نمونه‌هایی از فرش با زمینه طلایی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

روانشناسی رنگ فرش

حالا که با زیبایی و جذابیت انواع فرش‌ها با رنگ‌های مختلف آشنا شدید، بهتر است بهترین رنگ فرش برای انواع سبک‌های دکوراسیون را نیز بشناسید تا بتوانید زیباترین مدل فرش را برای منزل خود انتخاب کنید.

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون کلاسیک

برای دکوراسیون کلاسیک، فرش‌هایی را انتخاب کنید که طرحی سنتی و مجلل دارند. فرش‌هایی که طرح اصیل و قدیمی دارند و به رنگ‌هایی مانند قرمز، یاقوتی، طلایی، شرابی، آبی اطلسی و شکلاتی هستند، در دکوراسیون کلاسیک بیشترین جذابیت را دارند.

برای انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون کلاسیک، به دنبال فرش‌هایی باشید که بیشترین ظرافت و جزئیات را دارند.

فرش مناسب برای دکوراسیون کلاسیک

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون مدرن

اگر منزل شما به سبک مدرن دکوراسیون شده است، باید فرش‌هایی با طرح ساده و بدون جزئیات را برای منزل خود انتخاب کنید. بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون مدرن، رنگ‌هایی مانند کرم، خاکستری، طوسی، مشکی، نیلی و آبی روشن هستند. طرح روی فرش هم باید از میان طرح‌های ساده مانند خطوط نازک یا طرح‌های هندسی بدون پیچیدگی انتخاب شود.

اگر به دکوراسیون مدرن علاقه دارید، با انواع مدل های کمد دیواری شیک و جدید آشنا شوید و بهترین مدل کمد دیواری را برای منزل خود انتخاب کنید. در تصویر زیر، فرشی را مشاهده خواهید کرد که با سبک مدرن، بیشترین هماهنگی را دارد.

فرش مناسب برای دکوراسیون مدرن

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال بر پایه سادگی، تمیزی و کاهش جزئیات بیهوده است. انتخاب فرش‌ها با طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم برای سبک دکوراسیون مینیمال مناسب هستند. در سبک دکوراسیون مینیمال، از فرش با رنگ‌های سفید، خاکستری، آبی روشن، بژ و طوسی استفاده می‌شود.

طرح‌هایی که خطوط ساده یا الگوهای هندسی ابتدایی را دارند، برای سبک مینیمال مناسب‌تر هستند. در بسیاری از خانه‌های مینیمال، تنها یک فرش تک رنگ، با بافت سبک و بدون طرح را در اتاق پذیرایی مشاهده خواهید کرد.

فرش مناسب برای دکوراسیون مینیمال

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون سلطنتی

در دکوراسیون سلطنتی، تمام وسایل باید طوری انتخاب شوند که مجلل بودن و شکوه را القا کنند. بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون سلطنتی، قرمز یاقوتی، بنفش، سبز درباری، طلایی و نقره‌ای است. طرح فرش نیز باید عناصر مجلل و شاهانه مانند تاج، پرنده، باغ، گل‌های فراوان و الگوهای گره‌دار را داشته باشد. انتخاب فرش با طرح و رنگ جذاب، زیبایی این سبک دکوراسیون را چندین برابر می‌کند.

بهترین فرش برای دکوراسیون سلطنتی

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون روستیک

در دکوراسیون روستیک، همه عناصر باید به شکل اصیل و طبیعی خود انتخاب شوند تا حس نزدیکی به طبیعت را به ما القا کنند. برای دکوراسیون روستیک، فرش‌هایی با طرح‌های طبیعی و ساده مناسب هستند. رنگ‌هایی مانند زرد خورشیدی، قهوه‌ای، شکلاتی، آبی آسمانی، سبز زیتونی، سبز روشن، کرم متمایل به قهوه‌ای و خاکستری با دکوراسیون روستیک هماهنگی زیادی دارد. طرح‌هایی مانند طرح گل، برگ گیاهان و حیوانات که طبیعت الهام گرفته شده‌اند، برای خانه‌های دکور شده به سبک روستیک مناسب‌تر هستند. بنابراین بعد از انتخاب بهترین رنگ فرش، شما می‌توانید طرح فرش منزلتان را از میان انواع طرح گل، برگ گیاهان و شکل حیوانات انتخاب کنید.

فرش متناسب با دکوراسیون روستیک

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون بوهو

سبک دکوراسیون بوهو یا بوهمین، برپایه ترکیب‌های خلاقانه و آزادی از قواعد ایجاد شده است. انتخاب فرش‌ها با رنگ‌های زنده و پرانرژی مانند زرد، نارنجی، قرمز، آبی آسمانی، سبز، بنفش و صورتی پررنگ با این سبک دکوراسیون هماهنگی زیادی دارد. انتخاب فرش با طرح‌های گیاهان و حیوانات جنگل، الگوهای تکرارشونده گل و الگوهای هندسی زیبا، جذابیت سبک بوهو را چندین برابر می‌کند. در وبلاگ هوم سرویز، شما می‌توانید با سبک دکوراسیون بوهو آشنا شوید و نمونه‌هایی از خانه‌های دکور شده به سبک بوهو را مشاهده کنید.

فرش لاکی و قرمز برای دکوراسیون بوهو

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون انگلیسی

در سبک دکوراسیون انگلیسی یا English Home، از فرش‌هایی با رنگ‌های ملایم و طرح‌های سنتی و اصیل استفاده می‌شود تا جو آرام و مجللی در خانه ایجاد شود. فرش با رنگ‌های طلایی، سبز، قهوه‌ای تیره، قرمز شرابی و کرم برای سبک دکوراسیون انگلیسی بسیار مناسب هستند. همچنین طرح فرش نیز باید از انواع معماری انگلیسی الهام گرفته باشد. به همین دلیل است که طرح‌های گل، پرندگان، روزنامه‌های قدیمی و الگوهای هندسی سنتی برای سبک دکوراسیون انگلیسی بسیار مناسب هستند.

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون انگلیسی

فرش مناسب با سبک اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی روی مواردی مانند سادگی، راحتی و عناصر طبیعی تاکید دارد. در این سبک، انتخاب فرش با رنگ‌ها و طرح‌های آرام اهمیت زیادی دارد. برای ایجاد حس راحتی و فضای دوستانه در سبک اسکاندیناوی، بهتر است از فرش با رنگ‌های سفید، آبی پررنگ، سبز و طوسی استفاده کنید. طرح فرش نیز می‌تواند طرحی ساده مانند طرح‌های هندسی باشد.

فرش مناسب برای دکوراسیون اسکاندیناوی

راهنمای انتخاب فرش شیک و جدید متناسب با رنگ سال

فرش‌های شیک و جدید، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند و با هدف خلق جلوه‌ای زیبا و جذاب طراحی شده‌اند. امروزه انواع فرش‌های شیک و جدید با طراحی مدرن و رنگ‌های جذاب مانند خاکستری روشن، آبی متالیک، طلایی و رنگ‌های پاستیلی مانند صورتی، آبی و سبز در بازار وجود دارند و شما می‌توانید بهترین رنگ فرش و زیباترین مدل فرش را متناسب با دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

بهترین رنگ فرش ایرانی

اعلاشویی فرش شما با هوم سرویز

اگر به دنبال بهترین قالیشویی هستید و می‌خواهید فرش شما به صورت تضمینی شسته و تمیز شود، می‌توانید از خدمات قالیشویی فرش استفاده کنید و اعلاشویی فرش خود را به تیم هوم سرویز بسپارید. هوم سرویز، انواع مدل‌های فرش ماشینی و فرش دستباف را با استفاده از بهترین مواد شوینده شستشو می‌دهد تا تمام لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش شما تمیز شوند و از بین بروند. بنابراین اگر به زیبایی و تمیزی فرش خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید شستشوی تضمینی فرش خود را به تیم هوم سرویز بسپارید.

خدمات قالیشویی هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب، شما را با نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ فرش آشنا کردیم و به شما توضیح دادیم که برای انتخاب فرش خوش رنگ و زیبا، باید به چه مواردی توجه داشته باشید. در ادامه، انواع رنگ فرش را به شما معرفی کردیم و به شما توضیح دادیم که هرکدام از این فرش‌ها، با چه رنگ‌ها و وسایلی هماهنگ می‌شوند. یادتان باشد که برای خرید فرش باکیفیت و مناسب، باید علاوه بر الیاف و رنگ فرش، به مواردی مانند شانه و تراکم فرش نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای منزل خود خریداری کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب و تصاویر این نوشته، برای شما جالب و کاربردی باشند.

شما می‌توانید شستشوی فرش‌ها و موکت‌های منزلتان را به تیم هوم سرویز بسپارید تا با به صورت تضمینی کار شستشوی فرش‌های شما را انجام دهند و خیلی سریع، فرش‌های تمیز را برای شما ارسال کنند. یکی از مزایای قالیشویی هوم سرویز این است که بدون ترکیب رنگ‌های فرش و آسیب به الیاف فرش، کار شستشوی فرش را انجام می‌دهند.

برای ثبت درخواست قالیشویی هوم سرویز، به سایت یا اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *