دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است و بیشتر کارها با استفاده از موبایل، تبلت یا کامپیوتر انجام می‌شود. تبلت‌، وسیله‌ای میان گوشی و لپ‌تاپ است و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به موبایل دارد. بزرگ بودن صفحه تبلت به ما کمک می‌کند که بتوانیم به‌راحتی از آنها استفاده کنیم و کارهای موردنظرمان را انجام دهیم. با وجود تبلت می‌توانیم کتاب بخوانیم، بازی کنیم یا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنیم. یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در استفاده از تبلت با آن مواجه شویم، روشن نشدن تبلت است. زمانی که تبلت روشن نمی‌شود، نمی‌توانیم از این دستگاه استفاده کنیم و به دنبال راه‌های موثر برای حل مشکل تبلت خواهیم بود.

دلایل مختلفی برای روشن نشدن تبلت وجود دارد که اگر آنها را بدانید، می‌توانید عیب‌یابی تبلت را راحت‌تر انجام دهید و مشکلات تبلت خود را به‌راحتی برطرف کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که دلایل روشن نشدن تبلت چه هستند و هرکدام از این مشکلات را چطور می‌توانید برطرف کنید.

اگر به دنبال این هستید که عیب‌یابی و رفع مشکل تبلت خودتان را انجام دهید و بدانید که دلیل روشن نشدن تبلت شما چیست، به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید کار عیب‌یابی تبلت را انجام دهید و تبلت خودتان را سریع‌تر روشن کنید.

دلایل روشن نشدن تبلت
دلایل روشن نشدن تبلت

دلایل روشن نشدن تبلت چه هستند؟

در ادامه این مقاله، برخی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایلی را بررسی می‌کنیم که برای روشن نشدن تبلت وجود دارند. با دانستن و بررسی آنها، می‌توانید به‌راحتی این مشکل را عیب‌یابی کرده و آن را برطرف کنید.

توصیه ما این است که مشکلاتی که خودتان امکان بررسی آنها را دارید را بررسی کرده و در صورت امکان، آنها را حل کنید؛ اما درصورتی‌که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید و نیاز به بررسی متخصص دارید، حتماً از یک مرکز عیب‌یابی کامپیوتر در محل کمک بگیرید تا بتوانید به‌راحتی این مشکل را رفع کنید.

1- نداشتن شارژ کافی:

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن تبلت، نداشتن شارژ کافی است. اگر تبلت شما شارژ کافی نداشته باشد، در زمان روشن کردن تبلت، علامت خاصی برای نداشتن شارژ کافی نمایش داده می‌شود و سپس تبلت خاموش می‌شود؛ اما گاهی اوقات نیز ممکن است شارژ تبلت به‌اندازه‌ای خالی شده باشد که حتی نتواند آیکون نداشتن شارژ کافی را به شما نشان دهد که در این حالت باید تبلت را سریعاً شارژ کنید.

پیشنهاد ما این است که ابتدا تبلت را به شارژ بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا شارژ شود. اگر دیدید بعد از چند دقیقه صفحه تبلت روشن شده و در حال شارژ است، احتمالاً مشکل شما برطرف شده و نیازی به تعمیر تبلت نخواهید داشت.

دلایل روشن نشدن تبلت
علت روشن نشدن تبلت

2- خرابی باتری تبلت:

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تبلت، خراب بودن باتری دستگاه است. این مشکل بیشتر برای تبلت‌های قدیمی پیش می‌آید که باتری ضعیفی دارند. در این حالت نیاز است که حتماً تبلت را پیش یک فرد متخصص ببرید تا باتری را تست کرده و ببیند که ولتاژ کافی را به سیستم می‌رساند یا خیر.

در صورت خراب‌ شدن باتری نیاز است که باتری را به‌صورت کامل تعویض کنید تا بتوانید مجدداً از تبلت خودتان استفاده کنید. باتری موبایل و تبلت یک قطعه مصرفی است و به همین خاطر نیاز است هر چند سال یک بار آن را تعویض کنید تا مجدداً بتوانید از تبلت یا گوشی موبایل خودتان استفاده کنید. برای این کار می توانید از خدمات تعویض باتری موبایل و تبلت در محل هوم سرویز استفاده کنید.

فریز شدن و خاموش شدن تبلت
فریز شدن و خاموش شدن تبلت

3- فریز شدن تبلت:

گاهی اوقات ممکن است سیستم‌های اندرویدی دچار فریز شوند و نتوانید کاری با آنها انجام دهید. احتمالاً شما این موضوع را با نام هنگ کردن می‌شناسید و می‌دانید که چقدر این موضوع آزاردهنده است.

زمانی که تبلت فریز می‌شود یا هنگ می‌کند، باید چند ثانیه‌ صبر کنید تا تبلت شما به حالت اولیه خود برگردد. همچنین شما می‌توانید تبلت خود را خاموش و روشن کنید تا مشکل فریز شدن آن حل شود. برای این کار نیاز است که دکمه پاور تبلت را به مدت 15 ثانیه نگه داشته و مجدداً آن را رها کنید. اگر مشکل جدی در تبلت وجود نداشته باشد، با این کار مشاهده می‌کنید که تبلت شما روشن می‌شود و مشکل آن رفع خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

اگر تبلت شما زیاد فریز می‌شود، بهتر است حافظه آن را خالی کنید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر از آن استفاده کنید.

حل مشکل فریز شدن تبلت
حل مشکل فریز شدن تبلت

4- مشکل در شارژر تبلت:

این احتمال وجود دارد که شارژر تبلت شما مشکل داشته باشد و نتواند به‌خوبی تبلت را شارژ کند و همین موضوع باعث شود که با مشکل روشن نشدن تبلت مواجه شوید.

در این حالت توصیه ما این است که یک شارژر دیگر را امتحان کنید و بررسی کنید که آیا باتری تبلت شما با شارژر دیگر در حال شارژ است یا خیر؟ اگر مشکل تبلت شما حل شد و تبلت شما شارژ شد، نیاز است که یک شارژر جدید را خریداری کنید تا بتوانید مجدداً از تبلت استفاده کنید.

البته حواستان باشد که شارژر تبلت، حتماً ولتاژ مناسبی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی تبلت شما را شارژ کند و برای باتری مشکلی ایجاد نکند.

5- مشکل در سوکت شارژ تبلت:

سوکت شارژ تبلت قطعه‌ای است که کار اتصال شارژر به سیستم را انجام می‌دهد و اگر این قطعه دچار مشکل شود، امکان شارژ کردن تبلت وجود ندارد و برق موردنیاز تبلت تامین نمی‌شود.

بنابراین، نیاز است که این قطعه را نیز بررسی کنید تا بهتر متوجه شوید که مشکل تبلت شما دقیقاً از چیست و در صورت نیاز، برای تعویض سوکت شارژ تبلت اقدام کنید.

خراب شدن LCD
خراب شدن LCD

6- خراب‌ شدن ال‌سی‌دی:

یکی از دلایل ترسناکی که برای روشن نشدن تبلت وجود دارد و ممکن است هزینه زیادی را روی دستتان بگذارد، خراب شدن ال‌سی‌دی تبلت شما است.

در این حالت، شما ویبره تبلت را حس می‌کنید و حتی صدای آن را نیز می‌شنوید، اما متأسفانه ال‌سی‌دی روشن نمی‌شود و نمی‌توانید تصویری را مشاهده کنید.

در چنین حالتی توصیه ما این است که حتماً تبلت را به یک مرکز تخصصی تاچ ال سی دی گوشی ببرید تا سریعاً کار عیب‌یابی و تعمیر تبلت انجام شود و مجدداً بتوانید از تبلت خودتان استفاده کنید.

تعمیر تخصصی تبلت و موبایل
تعمیر تخصصی تبلت و موبایل

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله با هم در مورد این صحبت کردیم که دلایل اصلی روشن نشدن تبلت چه چیزهایی هستند و بررسی کردیم که چه دلایلی منجر به روشن نشدن تبلت می‌شوند تا بتوانید با آنها آشنایی پیدا کنید.

همچنین با هم راه‌حل‌های موثر برای حل مشکلات تبلت را بررسی کردیم که می‌توانید با کمک آنها، کار عیب‌یابی و رفع مشکل تبلت را انجام دهید و سریع‌تر تبلت خودتان را روشن کنید.

اگر متوجه شدید تبلت شما ایرادات اساسی دارد و خودتان نتوانستید کار عیب‌یابی و رفع خطا را انجام دهید، حتماً از یک فرد متخصص در زمینه تعمیر گوشی و تبلت کمک بگیرید تا بتوانید سریعتر تبلت خودتان را تعمیر کرده و مجدداً از آن استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل روشن نشدن تبلت آشنا شوید و در صورت مواجه‌ شدن با این مشکل، به‌سادگی برای رفع آن اقدام کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند نکات مهم برای تعویض باتری لپ تاپ را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با بهترین گوشی‌های موبایل گیمینگ آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند تعمیر لپ تاپ قدیمی و تعمیر موبایل برای شما عزیزان است تا بتوانید کارهای خود را خیلی سریع و راحت انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *