وقتی به فکر بازسازی یا دیزاین خانه خودمان می‌افتیم، قطعاً یکی از بخش‌هایی که تصمیم به تغییر آن می‌گیریم، آشپزخانه است. دکوراسیون آشپزخانه، اهمیت زیادی دارد و ظاهر خانه را کلاً تغییر می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه، کابینت است که در افزایش زیبایی و جذابیت آشپزخانه تاثیر زیادی می‌گذارد. با نصب کابینت در آشپزخانه، می‌توانیم وسایل خود را بهتر سازمان‌دهی کنیم و آشپزخانه‌ای مرتب داشته باشیم. همچنین وجود کابینت در آشپزخانه، باعث روح گرفتن این قسمت از خانه می‌شود.

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه را داشته باشید، با تنوع طرح و مدل‌های کابینت آشپزخانه روبرو خواهید شد و می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، اقدام به خرید کابینت مناسب برای آشپزخانه کنید. یکی از جدیدترین و البته محبوب‌ترین انواع کابینت‌ها برای آشپزخانه، کابینت وکیوم است.

کابینت وکیوم، کابینتی است که با استفاده از تکنولوژی و مصالح جدیدی ساخته می‌شود و به همین خاطر توانسته است در بازار به‌عنوان یکی از بهترین انواع کابینت شناخته شود.

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که کابینت وکیوم چیست و چه ویژگی‌ها و مزایا و معایبی دارد؟ با مطالعه این نوشته با ویژگی‌های کابینت وکیوم آشنا خواهید شد و در نهایت می‌توانید تصمیم بگیرید که این نوع کابینت برایتان مناسب است یا خیر.

اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، می‌توانید کارهایی مانند نصب کابینت جدید برای آشپزخانه، نصب کاغذ دیواری، نقاشی ساختمان یا ریلی کردن درب کمد دیواری را انجام دهید تا شکل و ظاهر خانه شما عوض شود.

برای تغییر ظاهر و دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید اقدام به نصب کابینت وکیوم کنید. اگر دوست دارید درباره کابینت وکیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که کابینت وکیوم چیست، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کابینت وکیوم چیست
کابینت وکیوم چیست

کابینت وکیوم چیست؟

اگر نگاهی به سیر تکاملی کابینت‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که در گذشته، کابینت‌ها به‌صورت فلزی بوده‌اند و سپس کابینت ام‌دی‌اف جای این نوع کابینت را گرفت. پس از آن نیز کابینت‌هایی با کیفیت‌های متفاوت و متریال‌های خاص جایگزین ام‌دی‌اف شدند و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کابینت، کابینت وکیوم است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کابینت وکیوم، همان کابینت ممبران یا کابینت پی‌وی‌سی است. این نوع کابینت با نام‌های مختلفی در بازار شناخته می‌شود و به همین خاطر، ممکن است خیلی از افراد آن را درست نشناسند.

کابینت وکیوم یک صفحه اصلی دارد که با ام‌دی‌اف ساخته می‌شود و معمولاً روی آن نقش و نگارهای برجسته‌ای وجود دارد که زیبایی این نوع کابینت را بسیار بیشتر می‌کند.

همچنین روی صفحه اصلی کابینت، یک‌ لایه روکش پلاستیکی به نام وینیل قرار می‌گیرد که باعث می‌شود این نوع کابینت، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و بتوانید با خیال راحت از آن در مکان‌های مرطوب نیز استفاده کنید.

همچنین می‌توان طرح و نقش موردنظر خود را برای ساخت کابینت وکیوم انتخاب کرد و کابینت سفارشی‌سازی شده را تحویل گرفت. با کمک دستگاه سی‌ان‌سی می‌توان به‌راحتی چنین کارهایی را روی کابینت وکیوم پیاده‌سازی کرد. استفاده از دستگاه پرس و حرارت برای چسباندن لایه وینیل، کمک می‌کند که اجرای طرح و نقش‌های مختلف روی کابینت‌های وکیوم به‌راحتی انجام شود.

مزایای کابینت وکیوم
مزایای کابینت وکیوم

مزایای کابینت وکیوم چیست؟

  1. قیمت کمتر: این نوع کابینت به‌خاطر اینکه اجرای راحت‌تری دارد، نسبت به سایر انواع کابینت کلاسیک مخصوصاً کابینت‌های چوبی، بسیار ارزان‌تر است.
  2. سبک‌های مختلف: فرقی نمی‌کند که شما بخواهید کابینتی با سبک کلاسیک داشته باشید یا بخواهید یک کابینت مدرن برای خانه خودتان بسازید، در هرصورت می‌توانید از کابینت وکیوم استفاده کنید.
  3. تنوع بالای طرح و رنگ: همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، کابینت وکیوم طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد و شما می‌توانید به‌صورت سفارشی نقش‌های روی کابینت و طرح روکش کابینت را انتخاب کنید و این موضوع، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
  4. مقاومت بالاتر در برابر رطوبت: کابینت وکیوم در برابر رطوبت بسیار مقاوم‌تر است و به‌ دلیل وجود روکش وینیل پلاستیکی، در برابر رطوبت بالا مقاومت می‌کند و احتمال خراب‌ شدن آن بسیار کم است.
  5. سازگاری با محیط‌زیست: کابینت وکیوم از جنس ام‌دی‌اف است و از تکه‌ها و باقی‌مانده‌های چوب ساخته می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که دوستدار محیط‌ زیست است و بازگشت آن به طبیعت نیز نسبت به سایر انواع کابینت، خطر کمتری برای محیط‌زیست خواهد داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

معایب کابینت وکیوم
معایب کابینت وکیوم

معایب کابینت وکیوم چیست؟

  1. استفاده از روکش بی‌کیفیت: یکی از موضوعاتی که در استفاده از کابینت وکیوم مهم است، استفاده از روکش باکیفیت و پرس و حرارت مناسب است. اگر کابینت‌کار این موضوع را به‌خوبی انجام ندهد، پس از مدتی ممکن است روکش به‌صورت کامل از سطح کابینت جدا شود.
  2. آسیب‌پذیری بالا: کابینت وکیوم در مقابل اجسام تیز بسیار آسیب‌پذیر است و در صورت برخورد با اجسام تیز، ممکن است روکش آن خراب شود و نیاز باشد که برای ترمیم کابینت مجدداً هزینه کنید.
  3. نبود روکش مشابه: یکی دیگر از معایب کابینت وکیوم، این است که اگر چند سال بعد بخواهید کابینت‌های خودتان را بازسازی کنید یا اینکه برای تعمیر کابینت باد کرده مجبور شوید یکی از کابینت‌ها را تعمیر کنید، ممکن است روکش مشابه را پیدا نکنید و این موضوع می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد.
مدل‌های کابینت وکیوم
مدل‌های کابینت وکیوم

انواع مدل‌های کابینت وکیوم چیست؟

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که کابینت وکیوم چیست و گفتیم که این نوع کابینت چگونه ساخته می‌شود. سپس مزایا و معایب آن را بررسی کردیم تا بتوانید با این نوع کابینت بیشتر آشنا شوید.

حالا می‌خواهیم مهم‌ترین مدل‌های کابینت وکیوم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین مدل کابینت وکیوم را برای آشپزخانه منزلتان انتخاب کنید.

1- کابینت وکیوم آماده:

یکی از مدل‌های کابینت وکیوم، کابینت وکیوم آماده است. شما می‌توانید کابینت وکیوم آماده را در طرح‌های مدرن یا کلاسیک خریداری کرده و نصب کنید. این نوع از کابینت‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده و در سایزهای استاندارد آماده می‌شود. مزیت کابینت‌های وکیوم این است که ارزان‌تر هستند. همچنین این نوع از کابینت‌ها به‌راحتی قابل‌ نصب هستند و می‌توانید بر اساس متراژ خانه خود، سایز مناسب کابینت را انتخاب کنید.

2- کابینت وکیوم سفارشی:

اگر دوست دارید کابینت منزل شما سفارشی و خاص باشد، می‌توانید طرح و مدل کابینت وکیوم را انتخاب کنید و ساخت کابینت وکیوم منزل خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. با سفارش ساخت کابینت ممبران یا وکیوم به صورت سفارشی، شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون خانه خودتان و متراژ منزلتان، کابینت‌های سفارشی و مناسب را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید طراحی‌های اختصاصی خودتان را نیز به اجرا برسانید تا حس بهتری نسبت به کابینت‌ها پیدا کنید.

در این حالت قطعاً هزینه خرید کابینت بیشتر خواهد بود؛ اما نتیجه نهایی دقیقاً چیزی می‌شود که دلتان می‌خواهد.

ساخت کابینت آشپزخانه
ساخت کابینت آشپزخانه

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کابینت وکیوم چیست و گفتیم که کابینت وکیوم به چه صورتی ساخته می‌شود و مواد سازنده آن چه هستند. همچنین با هم بررسی کردیم که کابینت وکیوم چه مزایای و معایبی دارد و در انتهای این مقاله نیز دو مدل کابینت وکیوم را بررسی کردیم تا با این مدل کابینت‌ها بیشتر آشنا شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بدانید کابینت وکیوم چیست و چطور ساخته می‌شود و با مزایا و معایب این مدل کابینت بیشتر آشنا شوید.

برای سفارش ساخت کابینت برای آشپزخانه و ساخت کمد سفارشی، شما می‌توانید این کار را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا زیباترین مدل‌های کابینت را برای منزل شما بسازند و تحویل شما دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول لایتینگ کابینت را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با مدل‌های جذاب کابینت زیر پنجره آشنا شوید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مختلفی نظیر ساخت جاکفشی و ویترین برای شما عزیزان است تا خانه‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید و از دکوراسیون خانه خود بیشتر لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *