شرکت ایران رادیاتور، یکی از شرکت‌های معتبر و محبوب در زمینه تولید پکیج است که انواع مدل‌های پکیج را با قطعات محکم و کیفیت عالی تولید می‌کند. با نصب پکیج دیواری، شما می‌توانید از گرمایش محیط خانه خود لذت ببرید و از آب گرم دائمی در منزل استفاده کنید. پکیج‌های شرکت ایران رادیاتور به دو صورت دیجیتال و آنالوگ هستند. پکیج‌های دیجیتال، عیب‌یابی پکیج به صورت خودکار انجام می‌شود و ارورهای دستگاه با نمایش کد خطا روی نمایشگر دیجیتالی پکیج مشخص می‌شود. ارور e81 پکیج ایران رادیاتور، یکی از خطاهای رایج این نوع پکیج است که به دلایل مختلفی نمایش داده می‌شود.

اگر در منزل خود از پکیج‌های ایران رادیاتور مدل K24FF، L28FF، L24FF و L36FF استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که ارور e81 را روی پکیج خود مشاهده کنید.

در این نوشته قصد داریم دلایل بروز ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما توضیح می‌دهیم که برای رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور چه کارهایی را باید انجام دهید.

اگر از پکیج ایران رادیاتور برای گرمایش محیط و تولید آب گرم استفاده می‌کنید و دوست دارید با روش رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین شما می‌توانید تعمیر پکیج ایران رادیاتور را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه این کار را برای شما انجام دهند.

ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

دلایل بروز ارور E81 پکیج ایران رادیاتور چیست؟

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور، یکی از خطاهای رایج در پکیج ایران رادیاتور است که به دلایل مختلفی در پکیج به وجود می‌آید. بهتر است با دلایل نمایش ارور e81 و روش رفع این مشکل آشنا شوید تا بتوانید عیب‌یابی و تعمیر پکیج خود را سریع‌تر انجام دهید. همچنین شما می‌توانید سایر ارورهای پکیج ایران رادیاتور را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و از خرابی پکیج خود جلوگیری کنید.

در پکیج‌های دیجیتالی ایران رادیاتور، ارور e81 به این معنی است که ترموستات ایمنی یا سنسور حد پکیج قطع شده، اما دمای آب شوفاژ معمولی است. وقتی این ارور را مشاهده می‌کنیم که دمای پکیج بیش از حد بالا رفته باشد و بسیار داغ شود.

موارد زیر از جمله دلایل نمایش ارور e81 در پکیج iran radiator هستند:

1- گرفتگی مدار سیستم گرمایشی:

پکیج‌های دیواری، دو وظیفه مهم دارند: اول اینکه کار گرم کردن آب گرم مصرفی را انجام دهند و دوم اینکه آب گرم را در داخل مدار گرمایش شوفاژها به حرکت دربیاورند تا محیط خانه گرم و دلپذیر شود.

به همین خاطر باید تمامی مسیر مدار گرمایش به‌خوبی باز باشد و آب در آنها گردش داشته باشد تا پکیج بتواند وظیفه خود را انجام دهد. در چنین حالتی اگر به هر دلیلی مسیر گرمایش دچار گرفتگی شده باشد، با ارور E81 پکیج ایران رادیاتور مواجه خواهید شد.

برای رفع این ایراد باید ابتدا بررسی کنید که شیر زیر پکیج که مربوط به مدار گرمایش است باز باشد و آب داخل مدار گرمایش جریان داشته باشد. اگر شیر مدار گرمایش باز بود، باید به سراغ لوله‌های رادیاتورهای پکیج بروید و مطمئن شوید که لوله‌های سیستم گرمایش باز باشند. گاهی اوقات بر اثر تجمع رسوبات در داخل مدار رادیاتورها، سیستم گرمایش دچار گرفتگی و مشکل می‌شود که در این حالت باید اقدام به رسوب زدایی پکیج و رفع گرفتگی‌های مدار گرمایش کنید.

ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

2- بسته بودن شیر رادیاتورها:

اکثر افراد در طول فصل‌های گرم سال، شیر رادیاتورهای را می‌بندند تا آب دیگر در مدار گرمایش گردش نداشته باشد و فضای خانه گرم نشود. به همین خاطر این احتمال وجود دارد که با رسیدن فصل پاییز و روشن کردن حالت زمستانه پکیج، یادمان برود که شیرهای رادیاتورها را باز کنیم. بسته بودن شیر رادیاتور شوفاژ، یکی دیگر از دلایل نمایش ارور E81 پکیج ایران رادیاتور است.

در این حالت بهترین کار این است که تمامی شیرهای رادیاتورها را بررسی کرده و از باز بودن آنها مطمئن شویم تا این مشکل را حل کنیم. گاهی اوقات ممکن است شیر رادیاتورهای پکیج خراب شده باشند و گیر کنند. در این حالت، باید اقدام به تعویض شیر رادیاتورهای پکیج کنید تا این ارور برطرف شود و آب گرم به‌درستی در لوله‌های رادیاتورها گردش داشته باشد. اگر برای تعویض شیر رادیاتور یا لوله‌کشی شوفاژ پکیج به کمک نیاز داشتید، حتماً از افراد متخصص و حرفه‌ای برای انجام این کارها کمک بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

ارور e81 به دلیل بسته بودن شیر رادیاتورها

3- سوختن پمپ پکیج:

پمپ پکیج، قطعه‌ای مهم است که آب گرم را با فشار مناسبی در داخل مدار گرمایش پکیج به حرکت درمی‌آورد و کمک می‌کند که آب در تمام قسمت‌های پکیج جریان داشته باشد. اگر به هر دلیلی پمپ پکیج بسوزد یا فشار زیادی به آن وارد شود، روی نمایشگر دیجیتالی پکیج، ارور E81 پکیج ایران رادیاتور را مشاهده خواهیم کرد.

برای رفع ارور e81، باید پمپ پکیج را بررسی کنید و عیب‌یابی این قطعه را انجام دهید. همچنین خوب است به سیم‌های اتصال‌دهنده پمپ نیز دقت کنید و از سالم بودن سیم‌های پمپ مطمئن شوید. اگر متوجه شدید که پمپ پکیج خراب یا سوخته است، باید آن را به‌صورت کامل تعویض کنید تا مشکل حل شود.

در وبلاگ هوم سرویز با علائم خرابی پمپ پکیج و محل قرارگیری این قطعه در پکیج آشنا شوید.

رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور با تعمیر پمپ پکیج

4- رسوب گرفتگی مبدل پکیج:

یکی از مواردی که منجر به گرفتگی مسیر گرمایش پکیج می‌شود و به پمپ پکیج فشار زیادی وارد می‌کند، تجمع رسوبات در مبدل‌های پکیج است. رسوب گرفتگی مبدل صفحه‌ای پکیج نیز یکی از دلایل ارور E81 پکیج ایران رادیاتور است که باعث می‌شود آب با دمای مناسبی به مبدل ثانویه نرود و این موضوع در نهایت منجر به نمایش چنین اروری خواهد شد. زمانی که در داخل مبدل‌ها رسوب جمع شود، مراحل گرم کردن آب به‌خوبی انجام نمی‌شود و کیفیت آب گرم پکیج پایین می‌آید. رسوب‌گرفتگی مبدل‌ها یکی از دلایل سرد و گرم شدن مداوم آب پکیج است. همچنین در این وضعیت، آب به‌خوبی در داخل مدار گرمایش به حرکت درنمی‌آید. این موضوع منجر به افزایش دمای پکیج و نمایش ارور e81 می‌شود.

با رسوب‌گیری و اسیدشویی پکیج، رسوبات داخل قطعات پکیج را از بین می‌برید و به عملکرد بهتر پکیج خود کمک می‌کنید. پس اگر شاهد ارور دادن پکیج ایران رادیاتور با کد e81 بودید و مطمئن شدید که پمپ پکیج و رادیاتورها سالم هستند، خوب است رسوب‌گیری مبدل اصلی و مبدل ثانویه را انجام دهید.

بسته‌ بودن ایرونت یا هواگیر پمپ پکیج، یکی دیگر از دلایل بروز ارور e81 در پکیج است. با باز کردن مسیر ایرونت پمپ، این ارور نیز برطرف می‌شود.

مبدل اصلی پکیج

5- خرابی کلید حد پکیج:

ترموستات حد، نوعی کلید ایمنی است که از بالا رفتن دمای پکیج جلوگیری می‌کند. کلید حرارتی یا ترموستات حد، در مسیر آب گرم خروجی پکیج قرار دارد و دائماً دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند. اگر دمای آب بیش از حد داغ شود و به دمای 105 درجه برسد، این کلید به برد می گوید که مشعل را خاموش کند تا مانع از افزایش دمای پکیج و انفجار پکیج شود.

گاهی اوقات ممکن است ترموستات حد پکیج خراب شود و نتواند کار اندازه‌گیری دما را به‌درستی انجام دهد که در این حالت، ارور E81 پکیج ایران رادیاتور رخ می‌دهد. در چنین حالتی باید کلید حد را تست کنید و اگر متوجه شدید که این قطعه خراب شده است، ترموستات حد پکیج را تعویض کنید.

در بعضی موارد هم با قطع شدن سیم‌های کلید حد، ارور e81 را مشاهده می‌کنیم. با اتصال سوکت ترموستات حد، این ارور برطرف می‌شود.

سنسور حد پکیج ایران رادیاتور

6- خرابی سنسور دمای شوفاژ:

سنسور دمای شوفاژ یا همان سنسور ان تی سی، سنسوری است که دمای آب شوفاژها را اندازه‌گیری می‌کند و میزان دمای شوفاژها را به برد پکیج ارسال می‌کند.

حالا اگر سنسور دمای شوفاژ دچار مشکل شود و نتواند به‌درستی دما را تشخیص دهد، اطلاعات نادرست را به برد ارسال می‌کند. در چنین حالتی برد به دلیل اطلاعات غلط ntc ارور e81 را صادر می‌کند. برای رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور، ابتدا باید این سنسور را تست کنید تا مطمئن شوید که سالم است. در صورت خرابی یا نیم سوز شدن ntc شوفاژ، باید این قطعه را تعویض کنید تا مشکل پکیج حل شود. در بعضی موارد قطعه ان تی سی شل می‌شود و سیم‌های آن از برد جدا می‌شوند که در این حالت باید ntc را در محل اصلی خود قرار دهید و سوکت‌های آن را مجدداً متصل کنید.

خرابی ntc، یکی از دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج است که در عملکرد کلی پکیج اختلال ایجاد می‌کند.

سنسور دمای شوفاژ

7- خرابی سنسور دمای آب گرم مصرفی:

سنسور ان تی سی، هم برای شوفاژ وجود دارد و هم برای آب گرم مصرفی. اگر هرکدام از این سنسورها خراب شوند، نمی‌توانند دمای آب را به‌درستی اندازه‌گیری کنند و این موضوع موجب می‌شود که برد اطلاعات اشتباه را دریافت کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

مثلاً زمانی که آب گرم است و دمای مناسبی دارد، اگر سنسور ان تی سی به برد بگوید که دمای آن مناسب نیست و سرد است، برد شعله را بیشتر می‌کند و دمای آب را بالاتر می‌برد. این موضوع منجر به بالا رفتن دمای داخل پکیج و ارور E81 پکیج ایران رادیاتور می‌شود. در این حالت باید سنسور ان تی سی آب گرم مصرفی را نیز بررسی کنید و در صورت خرابی یا نیم سوز شدن ntc، این قطعه را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

برای تعویض ntc و سایر قطعات پکیج، بهتر است از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا کار تعمیر پکیج ایران رادیاتور را برای شما انجام دهند.

پایین بودن دمای آب گرم پکیج به دلیل خرابی سنسور دمای آب

8- تنظیم نبودن شعله پکیج:

شعله پکیج، زمانی روشن می‌شود که برد پکیج دستور تشکیل جرقه و روشن شدن شعله را بدهد. اندازه شعله نیز بر اساس حجم آب مصرفی تنظیم می‌شود. در واقع برد الکتریکی می‌تواند شعله پکیج را کم‌ و زیاد کند.

حالا اگر برد پکیج خراب شود یا اینکه قطعات مهم مشعل به‌خوبی کار نکنند، تنظیمات شعله پکیج به هم می‌ریزد و شعله پکیج با شدت بالایی روشن می‌شود. همزمان با بالا رفتن دمای داخلی پکیج، ارور e81 را نیز مشاهده می‌کنیم. در این حالت، باید قطعاتی مانند برد الکتریکی، الکترود جرقه‌زن، شیر گاز و میله یون پکیج را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در هرکدام از این قطعات، آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

در وبلاگ هوم سرویز با دلایل روشن نشدن شمعک پکیج و روش رفع این مشکل آشنا شوید.

تنظیم نبودن شعله پکیج ایران رادیاتور

9- مشکل در بای پس:

بای پس، سیستمی امنیتی است که به سلامت پمپ پکیج کمک می‌کند. این سیستم زمانی که آب فشار مناسبی نداشته باشد، آب را مجدداً به پمپ برگشت می‌دهد تا فشاری به پمپ وارد نشود. با وجود قطعه بای پس، پمپ پکیج دچار خرابی و سوختگی نمی‌شود و سالم می‌ماند.

گاهی اوقات بای پس پکیج خراب می‌شود یا در داخل فنر بای پس، چیزی گیر می‌کند که این موارد با اختلال در عملکرد بای پس همراه هستند. در این حالت، بای پس کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و این موضوع برای پمپ نیز خطرناک است. زمانی که بای پس به‌خوبی کار نکند، به پمپ پکیج فشار وارد می‌شود و دمای پکیج به صورت ناگهانی بالا می‌رود.

به همین دلیل برای ارور E81 پکیج ایران رادیاتور، باید قطعه بای پس را بررسی کنید و مشکل اصلی بای پس را پیدا کنید. همچنین در صورت گرفتگی فنر بای پس، رسوب گیری این قطعه را انجام دهید.

در وبلاگ هوم سرویز با محل قرارگیری بای پس و علائم خرابی بای پس پکیج آشنا شوید.

بای پس پکیج

علاوه بر اینها، قطعی برق پکیج نیز یکی دیگر از دلایل بروز ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور است. به همین دلیل اگر شاهد نوسانات برق در منزل هستید، مطمئن شوید که برق پکیج وصل است و مشکلی ندارد. با این کار، شاهد رفع این ارور در پکیج خود خواهید بود.

تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره ارور e81 پکیج ایران رادیاتور صحبت کردیم و گفتیم که این ارور به چه دلیلی نمایش داده می‌شود. مواردی مانند بسته بودن شیر رادیاتورها، گرفتگی مسیر رادیاتورها، خرابی سنسور حد پکیج، خرابی پمپ، بسته بودن هواگیر پمپ، قطعی برق پکیج، خرابی بای پس، رسوب‌گرفتگی مبدل‌ها و خرابی ntc شوفاژ از جمله دلایل نمایش خطای e81 هستند.

با رسوب‌گیری مبدل‌های پکیج و عیب‌یابی قطعات مهم مانند پمپ پکیج، سنسور شوفاژ و ترموستات حد، شما می‌توانید ارور e81 پکیج ایران رادیاتور را حل کنید. اگر خودتان در این زمینه تخصصی ندارید، بهتر است سرویس و تعمیر پکیج را به افراد متخصص بسپارید تا مشکلات پکیج را در سریع‌ترین زمان برطرف کنند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما مفید و کاربردی باشد.

پکیج کاران حرفه‌ای هوم سرویز در تمام ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیرات تخصصی پکیج را برای شما انجام می‌دهند. شما می‌توانید انجام کارهایی مانند نصب پکیج، سرویس پکیج و تعویض قطعات پکیج را به تیم باتجربه و متخصص هوم سرویز بسپارید.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *