همه ما به دنبال این هستیم که همگام با تکنولوژی حرکت کنیم و با استفاده از محصولات جدیدی که به بازار می‌آیند، زندگی را برای خود و خانواده‌مان راحت‌تر کنیم. یکی از وسایل کاربردی که امروزه در خانه‌های زیادی استفاده می‌شود، کولر گازی است که با استفاده از آن می‌توانید دمای هوای خانه را تغییر دهید. امروزه، کولرهای گازی جدید تولید شده‌اند که قابلیت‌های خاصی دارند. این کولرها، در فصل تابستان هوای خانه را خنک می‌کنند و در فصل زمستان نیز محیط خانه را گرم و مطبوع نگه می‌دارند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد و باید آن را در نظر داشته باشید، این است که دمای کولر گازی باید به چه صورتی تنظیم شود تا کولر بهترین بازدهی را داشته باشد و در عین‌ حال نیز انرژی کمتری مصرف کند؟ چطور می‌توانیم در فصل تابستان و زمستان از کولر استفاده کنیم و پول برق کمتری پرداخت کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم درباره بهترین درجه کولر گازی در تابستان و زمستان صحبت کنیم و بگوییم که برای تنظیم دمای کولر گازی خود چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از کولر گازی خودتان داشته باشید و هزینه برق منزلتان را کاهش دهید.

اگر به دنبال این هستید که بهترین دمای کولر گازی را بدانید تا بتوانید تنظیمات بهینه‌تری را روی آن انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اصول و روش درست این کار را یاد بگیرید.

تنظیم دمای کولر گازی در تابستان و زمستان
تنظیم دمای کولر گازی در تابستان و زمستان

راهنمای تنظیم درجه دمای کولر گازی در تابستان و زمستان

در ادامه ابتدا می‌خواهیم به شما بگوییم که در فصل تابستان و زمستان، باید کولر گازی خودتان را روی چه درجه حرارتی تنظیم کنید تا بتوانید میزان مصرف انرژی کولرتان را در حالت بهینه نگه دارید. پس از آن نیز به شما نکاتی را به شما توضیح می‌دهیم که کمک می‌کنند بتوانید با فشار کمتر به کولر، دمای دلخواهتان را در اتاق داشته باشید.

تنظیم دمای کولر گازی در تابستان

میزان استفاده از کولر گازی در فصل تابستان بسیار زیاد است؛ زیرا اکثر افراد دوست دارند که کولر گازی را روشن کنند و با این کار، فضای خانه خود را خنک نگه دارند و در گرمای شدید تابستان کمتر اذیت شوند.

حالا موضوعی که وجود دارد این است که بهترین دمای کولر گازی در فصل تابستان چیست و استاندارد این دما به چه اندازه‌ای است؟ باید بگوییم که دمای استاندارد کولر گازی در روزهای تابستانی، بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد است. این دما، متناسب با دمای بدن انسان است و با شرایط بدنی افراد سازگاری دارد.

برای تنظیم دمای کولر گازی در طول شب‌های تابستانی، باید به شرایط خود توجه کنید و سپس دمای کولرتان را تنظیم کنید. اگر دوست دارید که فضای خانه شما بسیار خنک شود تا بتوانید خواب راحت و آرامی را تجربه کنید، دمای کولر را بین 27 تا 30 درجه سانتیگراد قرار دهید؛ اما اگر دوست دارید که دمای هوا در طول شب گرم‌تر باشد و سرمای ناشی از باد کولر اذیتتان نکند، دمای کولر را بین 30 تا 32 درجه سانتیگراد قرار دهید.

با تنظیم دمای کولر در این بازه‌هایی که گفتیم، بدن شما احساس راحتی خواهد کرد. این دماها نه به‌اندازه‌ای هستند که بدن شما احساس سرما داشته باشد و نتوانید به‌راحتی استراحت کنید و نه به‌اندازه‌ای هستند که گرمای هوا شما را اذیت کند و از شدت گرما کلافه شوید.

تنظیم درجه کولر در زمستان
تنظیم درجه کولر در زمستان

تنظیم دمای کولر گازی در زمستان

در بعضی از محیط‌ها، از حالت زمستانی کولر گازی برای گرمایش فضا استفاده می‌شود تا هوای گرم و خوشایندی در محیط برقرار شود. اگر شما هم می‌خواهید از قابلیت گرمایشی کولرتان استفاده کنید، لازم است با دمای استاندارد کولر در زمستان آشنا شوید.

طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است، بهینه‌ترین حالت دمای کولر گازی در فصل زمستان، بین 26 تا 28 درجه سانتیگراد است. این دما برای بدن انسان طبیعی است و افراد با این دما احساس راحتی می‌کنند.

البته اگر از جمله افراد سرمایی هستید، می‌توانید این دما را کمی افزایش دهید تا میزان گرمای اتاقتان بیشتر شود و از سرد شدن اتاق جلوگیری کنید.

استفاده بهینه از کولر گازی
استفاده بهینه از کولر گازی

نکات مهم در استفاده بهینه از کولر گازی

در بخش قبلی با هم بررسی کردیم که بهترین دمای کولر گازی در فصل‌ زمستان و فصل تابستان چیست و گفتیم که کولرتان را روی چه دمایی تنظیم کنید تا هوای معتدلی در محیط برقرار شود و از بسیار سرد شدن یا گرم شدن منزل جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

حالا می‌خواهیم در ادامه، به نکاتی اشاره کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید به‌صورت بهینه‌تری از کولر گازی خودتان استفاده کنید و به‌این‌ترتیب هزینه برق را نیز کاهش دهید.

1- تمامی راه‌های ورود و خروج هوا را بپوشانید:

یکی از نکاتی که متأسفانه به آن توجه نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که به کولر فشار زیادی وارد شود، وجود راه‌های متعدد برای ورود و خروج هوا است. اگر می‌خواهید استفاده بهینه‌ای از کولرتان داشته باشید و از وارد شدن فشار به کولر جلوگیری کنید، باید تمامی راه‌های ورود و خروج هوا را ببندید تا هیچ‌گونه هوایی تبادل نشود.

برای این کار، درب‌ها و پنجره‌ها را ببندید و تمامی درزهای موجود در پنجره‌ها و درب‌ها را بگیرید. پس از انجام این کار، مشاهده می‌کنید که هوا سریع‌تر خنک شده یا گرم می‌شود. به‌این‌ترتیب میزان کارکرد کولر بسیار کمتر می‌شود و دمای اتاق، سریعتر به دمای موردنظر می‌رسد. برای اطمینان از نفوذ سرما از پنجره ها می توانید از خدمات تعمیر پنجره یو پی وی سی هوم سرویز استفاده کنید.

2- از پرده‌ها در تابستان و زمستان استفاده کنید:

در فصل تابستان، بسیاری از افراد پرده‌های خانه را کنار می‌زنند تا بتوانند از نور آفتاب استفاده کنند؛ اما باید بدانید که این موضوع باعث می‌شود مصرف انرژی بیشتر شده و هوای اتاق دیرتر خنک شود.

بنابراین، باید در فصل تابستان پرده‌ها را بسته نگه دارید تا از ورود نور آفتاب به داخل جلوگیری شود و به‌ این‌ ترتیب هوای اتاق سریع‌تر خنک شود.

همچنین در فصل تابستان، موضوع کاملاً برعکس است. یعنی در زمستان، باید پرده‌ها را کنار بزنید تا نور آفتاب به داخل بیاید و گرمای اتاق را بیشتر کند. با این کار مشاهده می‌کنید که اتاقتان راحت‌تر و سریع‌تر گرم می‌شود. خدمات نصب پرده از خدمات پرطرفدار نزد مشتریان هوم سرویز محسوب می شوند.

انتخاب کولر گازی مناسب
انتخاب کولر گازی مناسب

3- کولر گازی مناسب را خریداری کنید:

یکی از نکات مهمی که باعث می‌شود کولر گازی به‌خوبی برای شما کار کند و از خرید آن راضی باشید، انتخاب کولر گازی مناسب برای منزل است. شما باید کولر گازی را متناسب با متراژ اتاق خریداری کنید تا کار گرمایش و سرمایش را به‌خوبی انجام دهد.

بسیاری از افراد به این موضوع توجهی نمی‌کنند و همین مورد باعث می‌شود که کولر گازی ضعیف‌تری را خریداری کنند که در این صورت، کولر باید انرژی بسیار زیادی مصرف کند تا بتواند اتاق را گرم کرده یا سرد کند. پس حتماً برای خرید کولر گازی، متراژ اتاق را در نظر داشته باشید و بر اساس آن بهترین کولر گازی کم مصرف را انتخاب کنید.

پس از انتخاب و خرید بهترین کولر گازی برای منزل خود، باید نصب کولر گازی را نیز به‌درستی انجام دهید. شما می‌توانید کار نصب کولر گازی را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا با بهترین قیمت، کار نصب کولر گازی شما را انجام دهند. برای اطلاع از هزینه نصب کولر گازی در هوم سرویز، کلیک کنید.

4- سرویس کولر گازی را به‌موقع انجام دهید:

متأسفانه، خیلی از افراد به این موضوع توجهی نمی‌کنند که کولر گازی آنها به‌صورت دوره‌ای به سرویس نیاز دارد و باید به صورت منظم آن را سرویس کنند تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

اگر کولر گازی به‌صورت مناسبی سرویس نشود و فاصله بین سرویس‌ها طولانی باشد، ممکن است فیلترهای آن کثیف شوند یا مشکلات دیگری در آن به وجود بیاید. با سهل‌انگاری در سرویس کولر گازی، بازدهی کولر شما افت می‌کند و میزان مصرف برق کولر برای خنک‌ کردن یا گرم‌ کردن اتاق بیشتر می‌شود. پس به این موضوع توجه کنید و به صورت دوره‌ای برای سرویس کولر گازی خود اقدام کنید. شما می‌توانید برای سرویس کولر یا تعمیر کولر گازی خود، این کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا کار تعمیر کولر گازی فوری را برای شما انجام دهند.

دمای کولر گازی
دمای کولر گازی

5- از هوای بیرون نیز استفاده کنید:

این موضوع را باید در نظر داشته باشید که همیشه نیاز نیست از کولر گازی برای گرم‌ کردن یا خنک‌ کردن خانه استفاده کنید. در فصل تابستان یا زمستان پیش می‌آید که دمای هوا خوب می‌شود و از میزان گرما یا سرمای هوا کاسته می‌شود. در این روزها، شما می‌توانید از هوای طبیعی بیرون لذت ببرید و کولرتان را خاموش کنید.

همچنین در این مواقع شما می‌توانید کولر را روی حالت فن قرار دهید تا انرژی کمتری مصرف کند و بتوانید دمای اتاق را به میزان دلخواهتان تنظیم کنید. با این کار، هم از هدر رفتن انرژی برق جلوگیری می‌کنید و هم از هوای طبیعی بهره‌مند می‌شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

6- اقدام به نصب پنجره دوجداره کنید:

یکی از بهترین کارهایی که برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی می‌توانید انجام دهید، نصب پنجره دوجداره در ساختمان است. پنجره‌های فلزی قدیمی، درزهای زیادی دارند و به‌راحتی هوا را از خود عبور می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که به کولر فشار بیشتری وارد شود تا بتواند دمای هوا را ثابت نگه دارد.

برای حل این مشکل، می‌توانید پنجره دوجداره را در ساختمان خود نصب کنید تا با وجود این پنجره‌ها، دمای هوا در درجه مشخصی ثابت بماند و گرم کردن یا خنک کردن محیط راحت‌تر انجام شود.

نصب کولر گازی
نصب کولر گازی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد راهنمای تنظیم بهترین دما و درجه کولر گازی در تابستان و زمستان صحبت کردیم و گفتیم که در فصل‌های تابستان و زمستان باید کولر گازی خود را روی چه دمایی تنظیم کنید تا بدن شما احساس راحتی کند و درگیر سرماخوردگی یا گرمازدگی نشوید.

همچنین با هم بررسی کردیم که در کنار تنظیم دمای کولر گازی، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی کولر، چه‌کارهایی را باید انجام دهید تا کولر گازی شما به‌صورت بهینه‌تری انرژی را مصرف کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با بهترین دمای کولر گازی در فصل تابستان و فصل زمستان آشنا شوید و کولر گازی خود را روی بهترین درجه تنظیم کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند علائم خالی شدن گاز کولر خودرو را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید. برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند شارژ گاز کولر گازی و سرویس دوره‌ای کولر گازی برای شما عزیزان است تا بتوانید در روزهای گرم تابستان، از وجود هوایی خنک و دلپذیر در منزل خود لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *