زیبایی و آراستگی ظاهری، یکی از موضوعات مهم برای خانم‌ها است. به همین خاطر، اکثر خانم‌ها به سراغ انجام کارهایی می‌روند تا چهره خود را زیباتر و جذاب‌تر کنند. یکی از بخش‌های مهم صورت انسان، مژه است که تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و حالت چشم‌ها دارد. پرپشت بودن مژه‌ها باعث می‌شود که چشم‌ها زیباتر به نظر برسند و چهره فرد جذاب‌تر و شاداب‌تر شود. برای زیباتر کردن مژه ها کارهای مختلفی مانند کاشت مژه، استفاده از مژه های مصنوعی و لیفت مژه را انجام داد. لیفت مژه، یکی از جدیدترین روش‌ها برای زیبایی و پرپشت شدن مژه‌های زنان است که امروزه در بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود.

اگر با مراحل لیفت مژه آشنایی ندارید، احتمالاً این سوالات برای شما هم پیش آمده است که لیفت مژه چیست و چگونه به زیبایی مژه‌ها کمک می‌کند؟ مزایا و عوارض لیفت مژه چیست؟ ماندگاری لیفت مژه چقدر است؟ آیا دائماً می‌توانیم مژه‌ها را لیفت کنیم؟ نکات مهم در انجام لیفت مژه چه هستند؟

برای اینکه بتوانید برای انجام لیفت مژه تصمیم بگیرید، بهتر است با پاسخ این سوالات آشنا شوید. بعد از مطالعه این نوشته با مراحل لیفت مژه و تاثیر آن روی آرایش چشم آشنا خواهید شد. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با لیفت مژه بیشتر آشنا شوید.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، اکثر خانم ها به دنبال این هستند که مژه های خود را بلندتر کنند و با این کار، چهره‌ای زیباتر و چشمانی جذاب‌تر داشته باشند.

یکی از جدیدترین روش هایی که برای بلندتر کردن مژه ها به صورت طبیعی به وجود آمده است، لیفت مژه است. لیفت مژه باید توسط آرایشگران حرفه‌ای انجام شود. روش انجام لیفت مژه به این صورت است که روی مژه‌ها، مواد خاصی قرار می گیرد که باعث می شود مژه ها به صورت طبیعی بلندتر به نظر برسند و بتوانید بدون استفاده از ریمل، مژه‌های بلند و پرپشتی داشته باشید. لیفت مژه یک روش درمانی و طبیعی برای مقاوم کردن مژه ها و افزایش ضخامت مژه و همینطور خمیده تر و زیباتر کردن مژه ها محسوب می شود.

موارد مورد استفاده در لیفت مژه ها شامل کراتین و لوسینی شامل مواد گیاهی و شیمیایی است که باعث زیباتر شدن، ضخیم تر شدن و خمیدگی مژه ها می شود.

در زمان لیفت مژه، آرایشگر از محافظ‌هایی در اطراف مژه ها و چشم استفاده می کند که این موضوع باعث می شود مواد لیفت با پوست برخوردی نداشته باشند و هیچگونه ضرری برای شما ایجاد نکنند.

بلند شدن مژه‌ها با لیفت مژه

روش انجام لیفت مژه چیست؟

اگر دوست دارید تکنیک لیفت مژه را برای خود انجام دهید، بهتر است بدانید که روش انجام لیفت مژه به چه صورت است و چه مراحلی دارد.

برای لیفت مژه در آرایشگاه، مراحل زیر انجام می‌شود:

1- پاکسازی پلک و مژه ها:

اولین مرحله از انجام لیفت مژه این است که پشت پلک و مژه‌های شما به صورت کامل تمیز می‌شوند. برای این کار از مواد مخصوصی استفاده می شود که این مواد، تمامی آلودگی های موجود را از بین می‌برد و پشت پلک و مژه ها را کاملاً پاک می‌کند.

استفاده از محافظ چشم در هنگام لیفت مژه

2- استفاده از محافظ در اطراف چشم:

در مرحله بعدی، چسب های مخصوصی به ناحیه دور چشم زده می‌شود که از برخورد مواد مخصوص لیفت با پوست جلوگیری می‌کند. همچنین یک قالب سیلیکونی استوانه‌ای روی پلک قرار می گیرد که به حالت‌دهی بهتر مژه ها کمک می کند و باعث می شود مژه هایتان سریع‌تر حالت فر به خود بگیرند.

3- انجام لیفت مژه:

قطعا کنجکاو هستید که بدانید مرحله بعدی لیفت مژه چیست؛ باید بدانید که مرحله بعدی انجام کار، لیفت کردن تارهای مژه‌ها است. در این مرحله با استفاده از یک براش مخصوص که برای همین کار طراحی شده است، مژه ها شانه زده شده و از هم باز می شوند تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری شود. سپس با استفاده از لوسیون مخصوصی که برای لیفت مژه ساخته شده است، مژه های شما با کمک براش، به لوسیون مخصوص آغشته می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لمینت و لیفت ابرو و مژه بانوان هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

مراحل لیفت مژه

4- ماندن لوسیون روی مژه ها:

مرحله چهارم از لیفت مژه این است که منتظر بمانید تا لوسیون روی مژه های شما بماند و روی مژه‌ها تاثیر بگذارد. در این مرحله باید چند دقیقه صبر کنید تا لوسیون به خوبی جذب تارهای مژه شود. این مرحله براساس مژه های شما و ضخامت آنها متفاوت است و آرایشگر متخصص تشخیص می دهد که چه مقدار زمان کافی است.

چسب و لوسیون مخصوص لیفت مژه

5- تثبیت حالت مژه ها:

در این مرحله باید مژه ها روی استوانه سیلیکونی که روی پلک قرار گرفته است بچسبند تا آرایشگر بتواند مجدداً لوسیون و کراتین را روی مژه‌ها بزند. این مرحله باعث می شود که حالت مژه ها به مدت بیشتر حفظ شود و مژه‌های شما بلندتر به نظر برسند.

حالت‌دهی به مژه‌ها در هنگام لیفت مژه

6- انجام لمینت مژه:

در مرحله قبلی، کار لیفت مژه به اتمام می‌رسد؛ اما بسیاری از افراد بعد از لیفت مژه، لمینت مژه را انجام می‌دهند. با انجام لمینت مژه، علاوه بر زیباسازی، شما می‌توانید مژه های خودتان را تقویت کنید و حالت زیباتری به آنها ببخشید.

برای لمینت کردن مژه‌ها، پس از پایان کار، به مژه ها لوسیون آبرسان و روغن تقویت کننده زده می شود. در صورت تمایل می توانید در این مرحله آنها را رنگ نیز کنید تا زیبایی شان بیشتر شود. در نهایت پس از پایان این مرحله کار لیفت مژه و لمینت مژه به پایان می رسد.

همانطور که مشاهده کردید به راحتی می توانید کار لیفت مژه را انجام دهید و از حالت ثابت و زیبایی که برای مژه هایتان ایجاد می کنید لذت ببرید. کل فرآیند لیفت مژه حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. شما می توانید در طول مدت لمینت مژه، چشم های خودتان را ببندید و ریلکس کنید تا آرایشگر، این کار را روی مژه های شما انجام دهد.

مدت زمان ماندگاری لیفت مژه بین 6 هفته تا 6 ماه متغیر است. در صورتی که تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهید و به مژه‌های خود آسیبی وارد نکنید، مدت ماندگاری لیفت مژه برای شما بیشتر می‌شود.

بهتر است کار لیفت مژه و ابرو را به آرایشگران حرفه‌ای و متخصص بسپارید تا با بهترین مواد مخصوص لیفت، این کار را برای شما انجام دهند و با پرداخت بهترین هزینه لیفت مژه، چهره‌ای زیباتر و چشمانی جذاب‌تر داشته باشید.

مزایای لیفت مژه

مزایای لیفت مژه چیست؟

از جمله مزایای لیفت مژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش زیبایی مژه ها به صورت طبیعی و بدون نیاز به لوازم آرایش
  • مناسب برای هر سایز مژه
  • حالت دادن و بلند کردن مژه ها
  • ایجاد ظاهری زیبا و جذاب در مژه ها
  • کمک به افزایش ضخامت مژه ها
  • بهترین جایگزین برای اکستنشن مژه
  • بدون نیاز به مراقبت های زیاد و سخت

اگر دوست دارید ابروهایی پرپشت و مژه‌های بلندی داشته باشید، می توانید از وازلین برای این کار استفاده کنید. در مجله هوم سرویز، با روش تقویت مژه و ابرو با وازلین آشنا شوید.

معایب لیفت مژه

معایب لیفت مژه چیست؟

حالا که با مزایای لیفت مژه آشنا شدید، بهتر است با معایب و عوارض لیفت مژه نیز آشنا شوید. از جمله معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لمینت و لیفت ابرو و مژه بانوان هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

  • ایجاد آلرژی برای افراد حساس نسبت به مواد لیفت مژه
  • عدم فر شدن مژه ها به حالت دلخواه
  • نیاز به مراقبت هنگام خواب برای خراب نشدن حالت مژه ها
  • ایجاد حساسیت و خارش و قرمزی چشم
  • امکان عفونت چشم در صورت عدم استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت
  • احتمال آسیب رساندن به مژه های طبیعی در صورت عدم استفاده از فرد متخصص
  • نیاز به تمدید برای ماندگاری بیشتر حالت مژه ها

انتخاب مواد مناسب و آرایشگر متخصص برای لیفت ابرو و مژه اهمیت زیادی دارد. با لیفت مژه توسط آرایشگرهای حرفه‌ای و باتجربه، احتمال بروز عوارض این کار بسیار کم می‌شود.

مراقبت بعد از لیفت مژه در آرایشگاه

نکات مهم برای مراقبت از مژه‌ها بعد از انجام لیفت مژه

تا به اینجا گفتیم که لیفت مژه چیست و در مورد مزایا و معایب این روش و همچنین نحوه انجام آن صحبت کردیم. حالا می خواهیم به شما بگوییم که بعد از انجام لیفت مژه، نیاز است چه مراقبت هایی را انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

مراقبت‌های بعد از لیفت مژه

بعد از لیفت مژه، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. بعد از انجام لیفت مژه، تا 24 ساعت به هیچ وجه نباید مژه های خودتان را خیس کنید تا حالت آنها از بین نرود و خراب نشوند.
  2. بعد از انجام لیفت تا 24 ساعت نباید هیچگونه آرایشی روی مژه ها انجام شود.
  3. تا 24 ساعت نباید هیچگونه کرم یا روغنی را روی مژه ها استفاده کنید؛ چون حالت آنها را خراب می کند.
  4. انجام ورزش های سنگین یا فعالیت های دیگری که باعث تعریق می شود باعث خراب شدن مژه هایتان خواهد شد. ورزش و فعالیت های بدنی را یک روز بعد از لیفت مژه انجام دهید.
  5. استفاده از حمام و سونا و استخر به اندازه زیاد، باعث از بین رفتن سریع مواد روی مژه ها می‌شود.
  6. پس از 24 ساعت می توانید حمام کنید و از لوازم آرایش دلخواه خودتان استفاده کنید.
  7. بعد از دو روز، حتما صبح ها از سرم تقویت کننده یا روغن نارگیل برای مژه های خودتان استفاده کنید.
  8. استفاده از ریمل ضد آب به خاطر موادی که در خود دارد، باعث خراب شدن حالت مژه هایتان خواهد شد.
  9. استفاده از ابزارهایی مانند فرمژه که حالت مژه ها را به هم می ریزد، باعث خراب شدن حالت مژه ها می شود.
  10. مالیدن چشم ها باعث خراب شدن مژه ها و از بین رفتن حالت آنها می شود.
لیفت مژه و ابرو

جمع بندی مطالب

در این مقاله، درباره این موضوع صحبت کردیم که لیفت مژه چیست و چگونه به زیبایی مژه‌های شما کمک می‌کند؟ همچنین مراحل لیفت مژه را به شما توضیح دادیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید. در ادامه نیز مزایا و معایب لیفت مژه را بررسی کردیم تا بتوانید برای انجام لیفت مژه بهتر تصمیم بگیرید.

بهتر است انجام لیفت مژه را به آرایشگرهای حرفه‌ای و باتجربه بسپارید تا از مواد باکیفیت برای زیبایی مژه‌های شما استفاده کنند. همچنین بعد از لیفت کردن مژه، باید مراقبت‌های لازم را به‌درستی انجام دهید تا ماندگاری لیفت مژه بیشتر شود.

امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. از اینکه تا انتها با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم مقالاتی مانند اصول آرایش لب را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمات مختلف آماده ارائه خدماتی نظیر خدمات آرایشگری در منزل برای شما عزیزان است تا همواره بتوانید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *