در پکیج، قطعات مختلفی وجود دارد که هرکدام از این قطعات، وظیفه‌ خاص خودشان را دارند. عملکرد نادرست هرکدام از قطعات پکیج روی عملکرد کلی این دستگاه تاثیر می‌گذارد و باعث خرابی پکیج می‌شود. فلوسوئیچ و فلومتر، دو قطعه مهم در پکیج هستند که میزان فشار آب گرم را به برد پکیج اعلام می‌کنند. با توجه به این دو قطعه، برد متوجه می‌شود که باید شعله پکیج را روشن کند و شعله مشعل را به‌اندازه موردنیاز تنظیم کند. این دو قطعه در پکیج بسیار مهم هستند و اگر به هر دلیلی هرکدام از آنها دچار اختلال شوند و اطلاعات اشتباه را به پکیج اعلام کنند، در روند گرم کردن آب مشکل پیش می‌آید. به همین دلیل است که باید روش تست فلومتر پکیج و تست فلوسوئیچ را بلد باشید تا بتوانید کار عیب‌یابی این قطعات را سریع‌تر انجام دهید.

در این نوشته می‌خواهیم روش تست فلومتر پکیج و فلوسوئیچ را به شما توضیح دهیم. با خواندن این مطلب یاد می‌گیرید که عیب‌یابی فلومتر و فلوسوئیچ را انجام دهید و سریع‌تر برای تعمیرات پکیج اقدام کنید. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فلومتر پکیج

چرا باید تست فلومتر پکیج را انجام دهید؟

برخی از قطعات پکیج مانند سنسور عمل می‌کنند و اطلاعات خاصی را به برد پکیج ارسال می‌کنند تا برد پکیج با توجه به این اطلاعات، بهترین دستور را به بخش‌های مختلف پکیج بدهد و آنها را راحت‌تر کنترل کند. برای نگهداری درست از پکیج، باید قطعات مختلف پکیج را تست کنید تا از سلامتی این قطعات مطمئن شوید.

همانطور که توضیح دادیم، فلومتر و فلوسوئیچ پکیج، دو قطعه بسیار مهم در پکیج هستند که اگر به‌درستی کار نکنند، در کارکرد پکیج اختلال ایجاد می‌شود و پکیج نمی‌تواند به‌درستی کار خود را انجام دهد. به همین دلیل باید این قطعات را به صورت منظم تست کنید تا زودتر به ایرادها و مشکلات آن پی ببرید.

با عیب‌یابی فلومتر و فلوسوئیچ، می‌توانید به‌سادگی متوجه شوید که فلومتر یا فلوسوئیچ خراب هستند و نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید. با این کار، هزینه تعمیرات پکیج را نیز کاهش خواهید داد.

تست فلومتر و فلوسوئیچ پکیج

تفاوت فلوسوئیچ با فلومتر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ آموزش تست فلومتر پکیج برویم، بهتر است با تفاوت فلومتر و فلوسوئیچ و عملکرد این قطعات آشنا شوید.

باید بدانید که فلومتر و فلوسوئیچ، قطعاتی با وظیفه‌ مشابه هستند؛ به همین دلیل است که در برخی از پکیج‌ها از فلوسوئیچ استفاده می‌شود و از برخی پکیج‌های دیگر، از فلومتر استفاده می‌شود. برای آشنایی با فلومتر پکیج و عملکرد آن به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید و با اهمیت این قطعه بیشتر آشنا شوید.

از جمله تفاوت‌های فلومتر و فلوسوئیچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اعلام فشار جریان آب:

فلومتر، قطعه‌ای است که در آن یک پروانه وجود دارد که در مسیر آب قرار می‌گیرد و زمانی که آب شروع به حرکت می‌کند، از این پروانه رد می‌شود. هرچه مقدار فشار آب بیشتر باشد، پروانه با سرعت بیشتری می‌چرخد.

این موضوع باعث می‌شود که فلومتر بتواند فشار جریان آب را به برد پکیج اعلام کند و برد بر اساس فشار و سرعت اعلام شده، میزان شعله را تنظیم می‌کند. در نتیجه با کمک این اطلاعات، پکیج می‌تواند به‌خوبی آب گرم را در لوله‌ها وارد کند و آب به‌اندازه موردنیاز گرم می‌شود.

اما در فلوسوئیچ، روش کار به این صورت نیست و در آن هیچ‌گونه پروانه‌ای وجود ندارد. در داخل فلوسوئیچ پکیج، یک شناور وجود دارد که این شناور با جریان‌ پیدا کردن آب حرکت می‌کند. با حرکت شناور، فلوسوئیچ این موضوع را به برد پکیج اعلام می‌کند تا برد شعله را روشن کند. در فلوسوئیچ دیگر این امکان وجود ندارد که جریان آب اندازه‌گیری شود و بر اساس آن میزان شعله تنظیم شود و برد خودش این کار را انجام می‌دهد.

2- تعداد سیم‌های متصل:

علاوه بر شکل ظاهری متفاوت، تفاوت دیگری که در فلومتر و فلوسوئیچ وجود دارد، تعداد سیم‌های متصل به آنها است. در فلومتر مشاهده خواهید کرد که سه سیم وجود دارد، این در حالی است که فلوسوئیچ فقط دو سیم دارد.

وجود سه سیم در فلومتر به این خاطر است که این قطعه هم وظیفه اعلام جریان آب را بر عهده دارد و هم باید میزان فشار جریان آب و سرعت آن را به برد اعلام کند. به همین دلیل باید فلومتر با کمک این سیم‌ها به بخش موردنظر متصل شود تا این اطلاعات را به‌درستی ارسال کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

فلوسوئیچ پکیج

نشانه خرابی فلومتر و فلوسوئیچ چیست؟

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفتیم، فلوسوئیچ یا فلومتر در مسیر آب قرار می‌گیرند و به برد پکیج نیز متصل هستند تا بتوانند جریان آب را به برد اعلام کنند و برد سریعاً شعله پکیج را روشن کند.

بنابراین، وقتی شما شیر آب گرم را باز می‌کنید، فلوسوئیچ سریعاً این موضوع را به برد انتقال می‌دهد و شما در عرض چند ثانیه، آب گرم را دریافت خواهید کرد. اما زمانی که گرم کردن آب با تأخیر زیاد انجام شود و بعد از چند ثانیه، آب همچنان سرد بماند، می‌توانیم بگوییم که فلوسوئیچ یا فلومتر دچار مشکل شده‌اند و باید فلومتر پکیج یا فلوسوئیچ را بررسی و عیب‌یابی کنید.

سرویس و تعمیر قطعات پکیج

دلایل خرابی فلومتر چیست؟

فلوسوئیچ یا فلومتر، قطعاتی دارند که احتمال خراب شدن آنها زیاد است. مثلاً پروانه فلومتر یا شناور فلوسوئیچ از جمله قسمت‌هایی هستند که زیاد دچار مشکل می‌شوند. برای عیب‌یابی این قطعات، باید با دلایل خرابی آنها آشنا شوید.

موارد زیر از جمله دلایل خرابی فلومتر و فلوسوئیچ پکیج هستند:

1- رسوب زدگی در مسیر حرکت توربین:

گاهی اوقات ممکن است رسوب زدگی باعث شود که توربین فلومتر به‌درستی کار نکند. چرخش نادرست توربین باعث می‌شود که آمار اشتباه توسط فلومتر به برد ارسال شود.

در نتیجه می‌توان با رسوب‌گیری پکیج به‌صورت کامل، این مشکل را رفع کرده و فلومتر را نیز تعمیر کرد.

2- خراب‌ شدن آهنربای فلومتر:

در مرکز فلومتر یک آهنربا وجود دارد که این قطعه باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می‌شود و چرخش را برای پروانه راحت‌تر می‌کند. با ایجاد میدان مغناطیسی و چرخش پروانه فلومتر، آمار درست به برد ارسال می‌شود.

در صورتی‌ که آهنربای فلومتر خراب شده باشد یا بشکند، فلومتر نمی‌تواند به‌درستی وظیفه خود را انجام دهد. در این حالت باید برای تعویض آن اقدام کنید تا بتوانید مشکل فلومتر را حل کنید.

3- شکستگی پره‌های پروانه:

گاهی اوقات ممکن است یک یا چند پره پروانه فلومتر، دچار شکستگی یا خوردگی شوند و این موضوع باعث می‌شود که فلومتر نتواند جریان آب را به‌درستی تشخیص دهد و آمار اشتباهی را به برد ارسال کند.

به همین خاطر در این حالت نیاز است که پروانه فلومتر را تعویض کنید تا با استفاده از پروانه جدید، بتواند به‌درستی کار خود را انجام دهد.

4- قطع شدن سیم فلومتر:

فلومتر برای اینکه بتواند به‌درستی کار کند، باید با استفاده از سیم به برد متصل شود تا بتواند آمار را به‌خوبی به برد ارسال کند. گاهی اوقات در قطعات مکانیکی فلومتر مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل این باشد که فلومتر نمی‌تواند آمار را به برد ارسال کند.

اگر متوجه شدید که سیم فلومتر پکیج قطع شده است، باید با رعایت نکات ایمنی اتصال سیم‌ها را برقرار کنید تا این قطعه بتواند بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

روش تست فلومتر پکیج

نحوه تست فلومتر پکیج چگونه است؟

برای تست فلومتر پکیج، دو روش را به شما می‌گوییم که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا راحت‌تر عیب‌یابی را انجام دهید. یکی از این روش‌ها ساده و خانگی است و روش دیگر به‌صورت تخصصی است که در صورت داشتن تجهیزات موردنیاز، می‌توانید آن را انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟ 90002021 گرفتن قیمت

1- روش اول:

در این روش نیاز است که ابتدا پکیج را روی حالت تابستان قرار دهید تا احتمال بروز اشتباه به حداقل برسد. برای این کار می‌توانید مقاله تنظیمات پکیج را مطالعه کنید تا بتوانید خیلی راحت پکیج را روی حالت تابستان قرار دهید.

پس از تغییر حالت پکیج، شیر آب گرم را به‌اندازه مناسبی باز کنید و پکیج را مشاهده کنید، اگر پس از باز کردن شیر آب پکیج شروع به کار کرد و شعله آن را مشاهده کردید یا متوجه فعال‌ شدن جرقه‌زن شدید، فلومتر پکیج درست کار می‌کند و مشکلی ندارد.

در این حالت اگر آب گرم با تأخیر زیادی به شیر رسید یا آب به‌اندازه کافی گرم نبود، باز هم می‌توانیم بگوییم فلومتر خراب شده است و نمی‌تواند اطلاعاتی مانند سرعت و میزان فشار آب را به‌درستی به برد منتقل کند.

2- روش دوم:

در دومین روش، باید از مولتی‌متر استفاده کنید. در این حالت باید مولتی‌متر را روی حالت اتصال کوتاه قرار دهید و سپس سیم‌های کانکتور فلومتر را قطع کرده و به مولتی‌متر متصل کنید. سپس باید شیر آب گرم را باز کنید.

اگر همزمان با باز کردن شیر آب گرم اتصال برقرار شد و به محض بستن شیر این اتصال قطع شد، یعنی فلومتر به‌درستی کار می‌کند و مشکلی در آن وجود ندارد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، احتمال دارد که فلومتر دچار مشکل شده باشد.

روش تست فلوسوئیچ پکیج

نحوه تست فلوسوئیچ پکیج چگونه است؟

در قسمت قبلی نحوه تست فلومتر پکیج را گفتیم و در این قسمت می‌خواهیم به روش تست فلوسوئیچ بپردازیم. فلوسوئیچ نیز مانند فلومتر است و همان کاربرد را دارد و به همین خاطر می‌توانیم تست‌هایی مشابه را برای این قطعات انجام دهیم. در ادامه با دو روش برای تست فلوسوئیچ پکیج آشنا خواهید شد:

1- روش اول:

در این روش نیاز است که ابتدا پکیج را روی حالت تابستان قرار دهید تا احتمال بروز اشتباه به حداقل برسد. پس از انجام این کار، شیر آب گرم را باز کنید و پکیج را مشاهده کنید، اگر پس از باز کردن شیر آب پکیج شروع به کار کرد و شعله آن را مشاهده کردید یا متوجه فعال‌ شدن جرقه‌زن شدید، احتمالاً فلوسوئیچ پکیج درست کار می‌کند و مشکلی ندارد.

2- روش دوم:

در دومین روش، باید از مولتی‌متر استفاده کنید. در این حالت باید مولتی‌متر را روی حالت اتصال کوتاه قرار دهید و سپس سیم‌های کانکتور فلوسوئیچ را قطع کنید و به مولتی‌متر متصل کنید. حالا شیر آب گرم پکیج را باز کنید. اگر همزمان با باز کردن شیر آب گرم اتصال برقرار می‌شود، قطعه فلوسوئیچ سالم است.

اما در صورتی که بعد از باز کردن شیر آب گرم باز هم اتصال برقرار نمی‌شود، یعنی فلوسوئیچ دچار مشکل شده است و شناور آن گیر کرده است. در این حالت بهتر است از افراد متخصص برای تعمیر فلوسوئیچ پکیج خود کمک بگیرید.

تعمیر فلومتر پکیج با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره دو قطعه مهم پکیج یعنی فلوسوئیچ و فلومتر با شما صحبت کردیم و عملکرد این قطعات را به شما توضیح دادیم. همچنین شما را با تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر آشنا کردیم. در ادامه دو روش کاربردی برای تست فلومتر پکیج و تست فلوسوئیچ را به شما یاد دادیم تا بتوانید کار عیب‌یابی این قطعات را انجام دهید و برای سرویس پکیج خود اقدام کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما مفید و کاربردی باشد.

تعمیرکاران حرفه‌ای هوم سرویز همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیر قطعات پکیج را خیلی سریع برای شما انجام می‌دهند. همچنین تیم حرفه‌ای هوم سرویز، کارهایی مانند نصب پکیج، سرویس دوره‌ای پکیج و لوله‌کشی شوفاژها را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز برای نصب و تعمیر پکیج، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران متخصص پیکج هوم سرویز، با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *